شناسهٔ خبر: 58644101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دشمن هیچگاه دست از ستیز با ملت ایران بر نداشته و نخواهد داشت

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: دشمن هیچگاه دست از ستیز با ملت ایران بر نداشته و نخواهد داشت، اما با یاری خداوند متعال همیشه خوار و ذلیل خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازالیگودرز، امروز در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، مراسم یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرستان الیگودرز با حضور گسترده مردم قدرشناس این شهرستان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. 

سرداریحیی الهی در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: دهه فجر امسال در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مهم و سرمنشاء اقتدار در سال‌های آینده است. 

وی افزود: از همه اقشار مختلف مردم دعوت می شود که امسال با حضور پرشور خود به عنوان میراث دار خون شهدا در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کنند تا مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام و انقلاب و مردم زده شود. 

الهی با بیان اینکه همه ما شاهد یاوه‌گویی دشمنان داخلی و خارجی دین مبین اسلام و نظام مقدس اسلامی در این روزها و در ماه‌های گذشته بودیم، بیان کرد: دشمن هیچگاه دست از ستیز با ملت ایران بر نداشته و نخواهد داشت، اما با یاری خداوند متعال همیشه خوار و ذلیل خواهند بود. 

فرمانده انتظامی استان لرستان با قدردانی از دست‌اندکاران برنامه‌ای که به نام شهدا و به یاد شهدا در تجلیل از مقام شامخ شهید و خانواده شهدا برگزار می‌شود، عنوان کرد: کسانی که در این راه قدم بر می‌دارند و در این برنامه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، اینان مومنین هستند، زیرا که به فرموده مولا و مقتدایمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که به زیبایی فرمودند "فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست". 

الهی تصریح کرد: این گونه اقدامات یک سرمایه‌گذاری است و یک ادای دینی در برقراری ارتباط بین نسل جدید و نسل شهدا است. 

وی افزود: نسل جوان باید بداند مملکت در 45 یا 46 سال پیش کجا بود و به کجا رسید و این دستاوردی که الان ما داریم حاصل خون چه عزیزانی است. 

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: یکی از محافلی که می‌تواند آن ارتباط را برای نسل جدید و نسل شهدا و رزمندگان و پیشکسوتا ن و جانبازان 8 سال دفاع مقدس بر قرار کند همین محافل است و خوش به حال آنان که در این مسیر قدم بر می‌دارند و زحمت می‌کشند و این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: این حضورها همیشه باید باشد و هرزمان یاد شهید و نام شهید در جایی برده شد و مسئولی به گوشش رسید باید تکلیفش را ادا کند. 

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در آیات و روایات و احادیث در باب مقام شهید مطالب زیادی وجود دارد و در قرآن کریم بیش از 10 آیه در وصف و مقام این عزیزان آمده است، تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و  همرزمان آنان و کسانی که با شهدا بودند بیشتر این آیات را درک کرده‌اند، چرا که شهدا متمایز و با ما متفاوتند و یقین بدانید کسی که در راه خدا شهید می‌شود، انتخاب شده است. 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به سخنان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که "اول باید شهید بشوی تا به شهادت برسی"، افزود: از جلمه خصوصیات شهدا که بارها در قرآن آمده زنده بودن شهید است "مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مردگانند بلکه اینان زنده اند و در پیش خدا رزق و روزی می‌گیرند" و این وعده خداوند است و این همرزمان و خانواده‌های شهدا این را عینا درک کرده‌اند. 

الهی با بیان اینکه رزق شهادت را خداوند به هر کسی نمی‌دهد افزود: بالاترین رزق شهادت در راه خداست و بالاترین رزق همین شهادتی است که خداوند نصیب شهدا کرده است. 

وی بیان کرد: تفاوت بین شهادت و مرگ در این است که همه ما مرگ به سراغ‌مان می‌آید، ولی شهید با باور و ایمان درونی‌اش وارد جنگ می‌شود و می‌داند پایان کارش شهادت است و با ذوق و اشتیاق به سمت شهادت می‌رود و همین امر رمز ماندگاری و جاودانی شهید است. 

فرمانده انتظام لرستان خاطرنشان کرد: همه ما می‌بینیم و می‌شنویم روزانه تعدادی از فرزندان ما در راه این مکتب و برقراری نظم و امنیت جام شهادت را می‌نوشند و ما در قبال آنان مسئولیم، چرا که جنگیدن اکنون سخت‌تر از گذشته است و دشمن با تمام امکانات و یک جنگ ترکیبی به میدان آمده تا فرهنگ اسلامی ما را خدشه دار کند که این موضوع هوشیاری مردم و مسئولان را می‌طلبد. 

الهی گفت:  امروز ما جمع شدیم تا از روح بلند شهدا و نفس گرم خانواده‌های معظم شهدا مدد بگیریم و شهدا را واسطه قرار بدهیم که خدای متعال ما را در مسیری قرار دهد که بتوانیم دینمان را به شهدا ادا کنیم و سربازان لایقی برای ولایت و نظام اسلامی ایران تحت زعامت ولی و مولایمان امام خامنه‌ای عزیز که نایب برحق حضرت ولیعصر(عج) است باشیم و در روز محشر شرمنده شهدا نباشیم.

یکی از مهمترین ستون‌های نظام و انقلاب، نیروی مقتدر انتظامی است

حجت الاسلامسرلک، امام جمعه الیگودرز نیز در این مراسم، اظهار داشت: نیروی انتظامی جزو ارکان لاینفک انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ستون‌های نظام و انقلاب اسلامی نیروی مقتدر انتظامی است، افزود: انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگش تربیت نیروهای مسلح است. 

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح، ارتش و سپاه سرافراز ما و به نیروی فراجای مقتدر و با ایمان ما عزت دنیا و آخرت را داد و این حقیقتی است، گفت: نیروهای مسلح قبل از انقلاب زیر بیعت طاغوت بود، اما با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام ولایی و تشکیل حکومت الله، تحت بیعت اسلام و ولایت و نیابت امام عصر(عج) درآمدند و این بزرگترین عزت دنیا و آخرت برای نیروهای مسلح همیشه سرافراز و خدمتگزار مردم است. 

سرلک با اشاره به اینکه خدمات ارزنده‌ای توسط نیروی انتظامی در طول این 44 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد به انقلاب و مردم و کشور عزیزمان ارائه شده است، تصریح کرد: این یک حقیقتی است که امنیت زیرساخت و در واقع زیر بنای همه موفقیت ها و همه پیشرفت‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: کشوری که امنیت نداشته باشد در هیچ عرصه‌ای نمی‌تواند پشرفت کند و امنیت زیربنای همه اقدامات، زیربنای همه موفقیت‌ها و همه پیشرفت‌ها است. 

سرلک گفت: امنیت نیاز ذاتی و فطری بشر است و ارزش و فضیلت و جایگاه هر مجموعه‌ای هم به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به آن مسئولیتی است که بر عهده دارد و نیروی مقتدر و مقدس انتظامی ما به خاطر این مسئولیت بزرگی که بر عهده دارد قداست و فضیلتش هم به همان اندازه است. 

وی افزود: ما و عموم مردم خیال می‌کنیم امنیت فقط این است که مثلا اگه ما از خانه آمدیم بیرون یعنی کسی به ما جسارت نکند یا حرفی نزند، این یک مرحله از امنیت است، امنیت در همه بخش‌ها است و نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها و خط مقدم حاضر بوده و هست این یکی افتخارات نیروی انتظامی است. 

امام جمعه الیگودرز تصریح کرد: هر برنامه‌ای چه برنامه سیاسی، فرهنگی، ورزشی، نماز جمعه و غیره اولین موضوع آن تامین امنیت است. 

وی افزود: یکی از اقشاری که حضور برجسته‌ای در نماز جمعه دارند نیروی انتظامی است که هم تامین امنیت می‌کنند هم در کنار مردم و نمازگزاران در بهترین روزهای هفته در بهترین ساعات و لحظات و در کنار بهترین بندگان خداوند حضور پیدا می‌کنند. 

امام جمعه الیگودرز اظهار داشت: مردم ما به وجود نیروی انتظامی بر خودشان می‌بالند و افتخار می‌کنند و مجموعه پلیس را دوست دارند. 

سرلک ادامه داد: نیروی انتظامی و پلیس جمهوری اسلامی دو بال افتخار دارد، یکی اقتدار و دیگری رافت، نیروی مقتدر انتظامی برای عموم مردم مایه آرامش و مایه امنیت است. 

وی بیان کرد: نیروی انتظامی جان برکف و در خط مقدم است در همه صحنه‌ها و این افتخار بزرگی است. 

امام جمعه الیگودر گفت: نیروی انتظامی خادم اسلام، انقلاب و سرباز رهبری و مردم است و دست رافتش همیشه بالاست و مایه آرامش مردم است و اقتدارش هم مایه ترس قانون‌شکنان و مخلان نظم و امنیت است و این دو بال به نیروی انتظامی ما عزت داده است. 

سرلک ادامه داد: در حوادث اخیر دشمن از تمام مهره‌های داخلی و خارجی استفاد کرد، اما نیروی انتظامی در میدان دفاع سینه سپر کرد و برای دفاع از این انقلاب و نظام جان داد، اما نگذاشت جان هموطنمان گرفته شود و این افتخار بزرگی است. 

وی گفت: نیروی مقتدر و مقدس انتظامی امنیت کشور را تامین کردند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند و این افتخار است.

انتهای پیام/641/

نظر شما