شناسهٔ خبر: 58643882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جامعه مقاوم و بصیر زنان ایران همواره در مقابل تهاجم غرب پیرو...

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زنان ما نشان دادند که تهاجم غرب نمی‌تواند زنان این مملکت و جامعه مقاوم و بصیر زنان ایران را شکست دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر سه‌شنبه در همایش بزرگ دختران فاطمی رهروان زینبی در سالن لیان بوشهر اظهار داشت: زنان در عالم وجود نقش فوق‌العاده‌ای دارند به طوری که خداوند در قرآن زن را واسطه فیض آفرینش انسان معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند زن را در مقام ارائه معجزه هیچگاه زن را حذف نمی‌کند اضافه کرد: خداوند برای بقا نام و نشان پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) یک دختر به او هدیه داد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه زن در جامعه اسلامی و خانواده دارای جایگاه ویژه‌ای است خاطرنشان کرد: خانه‌ای که زن در آن حضور نداشته باشد با چالش‌های جدی روبرو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زن در نظام تکوین و نظام تشریع جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد تصریح کرد: در حدیث داریم که خداوند وقتی بخواهد به یک خانواده مهربانی و رحمت عطا کند به او دختر می‌دهد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: جهان غرب و غیر اسلامی نگاهی متفاوت به زن دارد؛ بررسی کتب مختلف نشان می‌دهد که نگاه زن به غرب یک نگاه ابزار محور است و ابزاری برای تأمین اندیشه سوداگرانه کارتل‌های اقتصادی و بازاری برای فروش کالا و تبلیغ است.

جامعه مقاوم و بصیر زنان ایران همواره در مقابل تهاجم غرب پیروز است

وی ادامه داد: بعد از رنسانس یک طرح ارائه شد که برای از بین بردن حریم و حرمت از شخصیت بالای زن بود و اولین نکته در اندیشه استعمارگران این بود که حجاب را از بین ببرند و دستور دادند که در ایران و ترکیه هم زنان را بی‌حجاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بی‌حجابی را فکر و اندیشه جهان استکبار دانست و خاطرنشان کرد: زنان در غرب هم در گذشته محجبه بودند، حضرت مریم با آن سجایای آسمانی حجاب داشت و زنی عفیفه بود.

وی با اشاره به اینکه حمله به حجاب به دور از اندیشه‌های دینی است گفت: با بی‌حجابی تلاش کردند که حریم زن شکسته شود و ابزاری برای افکار انحرافی و ابتذالی غرب باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی توطئه جهان غرب را افشا کرد و زنان ایران با بازگشت به هویت ایرانی اسلامی خود و مقاومت در قبال این تهاجم بسیار پیچیده غرب توطئه‌ها را شکست دادند.

وی بیان کرد: زنان ایرانی با حجاب و عفاف و موفقیت‌های علمی در سطح جهان نشان دادند که زن ایرانی و زن مسلمان می‌تواند با حجاب همه پله‌های ترقی را درنوردد و به اوج کمال و الگو بودن دست یابد.

جامعه مقاوم و بصیر زنان ایران همواره در مقابل تهاجم غرب پیروز است

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه غربی‌ها در لایه اول زنان را نشانه گرفته اند اضافه کرد: زنان ما نشان دادند که تهاجم غرب نمی‌تواند زنان این مملکت و جامعه مقاوم و بصیر زنان ایران را شکست دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان استان بوشهر از دیرباز آنگونه انگلیس را شکست دادند افزود: وقتی انگلیسی‌ها به سمت مرکز ایران در حرکت بودند شش زن و چند مرد در منطقه لرده دشتستان مقابل قشون انگلیس ایستادند و آنها را شکست دادند.

برچسب‌ها:

نظر شما