شناسهٔ خبر: 58643787 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زلزله قیمت نفت را به بالای ۸۲ دلار رساند

قیمت نفت در بازار‌های جهانی با یک دلار و ۴۱ سنت به بشکه‌ای ۸۲.۴۰ دلار رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، به دنبال خوش بینی در مورد بهبود تقاضا در چین و نگرانی‌ها در مورد کمبود عرضه پس از توقف یک پایانه بزرگ صادراتی به دنبال زمین لرزه ترکیه، قیمت نفت برای دومین روز متوالی در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۴۱ سنت افزایش ۸۲.۴۰ دلار معامله شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و ۴۳ سنت افزایش ۷۵.۵۴ دلار فروخته شد.

ادوارد مویاف تحلیلگر بازارهای نفتی گفت: «قیمت نفت به دنبال انتظار برای بهبود اقتصاد چین و قطع عرضه در اثر زلزله در ترکیه افزایش یافته است.»

آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرده است که نیمی از رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری از سوی چین باشد جایی که بیرول از افزایش تقاضا برای سوخت جت در آن خبر داد.

عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان نیز قیمت نفت خود برای خریداران آسیایی را برای نخستین بار پس از ۶ ماه افزایش داده است زیرا انتظار می رود که تقاضا برای نفت بهبود پیدا کند.

فعالیت پایانه نفتی ترکیه در جیهان با ظرفیت یک میلیون بشکه در روز پس از زلزله سهمگین متوقف شده است. پایانه BTC که نفت آذربایجان را به بازارهای بین المللی می‌رساند تا ۸ فوریه بسته خواهد ماند.

دنیل هاینس، استراتژیست بانک ANZ در سیدنی گفت، دلیل دیگر افزایش قیمت نفت تعطیلی فاز اول میدان نفتی یوهان سوردروپ با ظرفیت روزانه ۵۳۵ هزار بشکه در نروژ بوده است./ خبرآنلاین

نظر شما