شناسهٔ خبر: 58643709 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت‌وگو با ایرنا؛

وزیر نفت: سینما می‌تواند دستاوردهای صنعت نفت را به مردم نشان دهد

تهران- ایرنا- وزیر نفت با اشاره به قدرت زبان سینما در روایت‌های تاریخی گفت: سینماگران با فیلم‌های فاخری که می‌سازند می‌توانند دستاوردهای ارزشمندی که در ۴۴ سال گذشته در حوزه نفت و گاز رقم خورده است را به مردم نشان دهند.

صاحب‌خبر -

جواد اوجی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهار داشت: یکی از راه‌های حمایتی صنعت سینما و صنعت نفت این است که بتوانیم دستاوردها و کارهای بزرگی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اتفاق افتاده را به ملت شریف ایران اطلاع رسانی کنیم که قطعا در سطح جامعه امید و خودباوری ‌ایجاد می‌کند.

وزیر نفت یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد امید و خودباوری در جامعه را فرهنگ سینما دانست و گفت:‌ سینماگران با فیلم‌های فاخری که می‌سازند می‌توانند اتفاقات ارزشمندی را که در ۴۴ سال گذشته در حوزه نفت و گاز رقم خورده به مردم نشان دهند.

وزیر نفت تصریح کرد:‌ مردم باید ببینند که ما با شرکت‌های بزرگ نفتی جهان رو به رو هستیم و چه دستاوردهای بزرگی در این ۴۴ سال به دست آورده‌ایم؛ منتهی خیلی‌ها خبر ندارند، که البته با استفاده از سینما می‌توان این دستاوردها را اطلاع‌رسانی کرد.

جشنواره فجر ۴۱ فراتر از انتظار

وزیر نفت همچنین درباره جشنواره فیلم فجر گفت:‌ خدارا شکر جشنواره امسال خیلی با شکوه و بیشتر از آنچه انتظار داشتیم برگزار شد.

فیلم سینمایی «گُل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت دومین فیلم از هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر بود که روی پرده سینما رفت، تهیه کنندگی این فیلم برعهده سعید سعدی است.

در این فیلم سینمایی که پیش از این با نام «پالایشگاه» شناخته شده بود، بازیگرانی چون بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی نیک، نادر سلیمانی و یاسین مسعودی حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ش بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

نظر شما