شناسهٔ خبر: 58642793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت

مشهد- ایرنا- آیین پایانی دومین جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه با معرفی برگزیدگان همزمان با دهه فجر، روز سه شنبه با حضور دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره‌های امامت و مهدویت یکی از اقدامات فاخر دانشگاه آزاد اسلامی است که پارسال در ۱۰ موضوع و در ۱۰ استان کشور برپا شد، جشنواره شعر مولود کعبه یکی از برنامه ها در این زمینه است که آغاز این جشنواره‌ها در کشور از دانشگاه خراسان رضوی در ۱۳ رجب پارسال انجام شد.

دکتر محسن مرادی افزود: دومین دوره جشنواره‌های امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، امسال در ۳۱ استان کشور و در ۳۷ شاخه برگزار شد که شروع این جشنواره‌ها با برپایی دومین جشنواره شعر مولود کعبه به صورت بین المللی از استان خراسان رضوی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ‌سیره و معارف امیرالمؤمنین امام علی (ع) مستند به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی شامل نهج البلاغه، ولادت، شهادت، سبقت در ایمان، ولایت، شجاعت، اخوت، عبادت، عدالت، علم و حکمت، حکومت و خلافت از جمله موضوعات جشنواره شعر مولود کعبه به شمار می‌رود.

دکتر مرادی با بیان اینکه قالب‌های شعری این جشنواره شامل غزل، قصیده، مثنوی، قطعه و شعر نو بوده است، افزود: شرکت‌کنندگان این جشنواره بین‌المللی در بخش ملی جشنواره اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم و در بخش بین المللی اتباع سایر کشورهای جهان به ویژه دانشجویان غیر ایرانی بوده اند.

 جشنواره بین‌المللی شعر مولود کعبه با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت

ارسال ۳۵۰ اثر ادبی به دومین جشنواره بین المللی شعر مولود کعبه

دبیر تخصصی دومین جشنواره بین المللی شعر مولود کعبه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۵۰ اثر ادبی به این جشنواره از ۲۰۰ شرکت کننده متشکل از استادان و دانشجویان ایران و کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان ارسال شده است.

حجت الاسلام رضا عباسپور افزود: در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی شعر مولود کعبه، از ۱۵ نفر از برگزیدگان و داوران این جشنواره در سه بخش داوران جشنواره، شاعران ویژه و شاعران منتخب تقدیر شد.

وی ادامه داد:در این مراسم استاد سید احمد حسین از پاکستان، استاد طرفه العین از هندوستان، استاد جنابیل مظفرزاده از ازبکستان، استاد هاشم خال اف از تاجیکستان و استاد مصطفی محدثی خراسانی از ایران، به عنوان شاعران ویژه اشعار خود را قرائت کردند همچنین سید حکیم بینش از افغانستان، قاسم بای (متخلص به ساحل) از شهر رامیان استان گلستان، سید حسین سیدی و علی مقدم(متخلص به عاصی خراسانی) از مشهد، ابراهیم قبله آرباطان از شهر تبریز، به عنوان شاعران منتخب جشنواره اشعار خود را خواندند.

او اضافه کرد: از دکتر محمد شاه بدیع زاده، استاد مصطفی محدثی خراسانی،دکتر الهام امین، دکتر سعید خومحمدی خیرآبادی وئ استاد زهرا محدثی خراسانی به عنوان داوران این جشنواره و آزاده قاسمی به عنوان مسوول اجرایی کمیته داوران تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره بین المللی شعر مولود کعبه با حضور اساتید، داوران و شاعران برجسته از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان، تاجیکستان، و مسولان استانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

در پایان این مراسم از کتاب مجموعه آثار جشنواره اول و دوم شعر مولود کعبه رونمایی شد.نخستین جشنواره شعر مولود کعبه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برپا شد.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکز آموزشی است.در حال حاضر حدود ۶۱ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی، در استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

نظر شما