شناسهٔ خبر: 58642059 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

با استارت آپ های خدماتی بیشتر آشنا شوید

صاحب‌خبر -

* سیده مینا دیوبند

اکثر استارت آپ ها  و ایده های بکری که این روزها به گوشمان می رسد و مبدا و منشا فعالیت های کارآفرینانه هستند عموما نیازمند هزینه ها و سرمایه های هنگفت می باشند. از اینرو راه اندازی و رویارویی استارت آپ هایی که هزینه ی کمتری را مطالبه می کنند و می توان با سرمایه ای اندک آن ها را رشد و وارد چرخه ی درآمدزایی کرد به مراتب کمتر می باشند. استارت آپ های خدماتی عموما از این دسته اند و می توانند در بازه ی زمانی کمی به درآمد زایی قابل توجهی دست یابند.

استارت آپ های خدماتی یکی از متنوع ‌ترین حوزه‌ ها در دنیای استارت آپ ‌ها به شمار می آیند، چرا که تنوع خدمات در آن ها بسیار گسترده است و می تواند در بازه ی زمانی کمی به موفقیت قابل توجهی دست یابند. در واقع در استارت آپ های خدمات محور به جای عرضه محصول ، در ازای دریافت هزینه ، خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می‌کند. به عبارتی استارت آپ های خدمات محور، ارزش خود را در خدمات و سرویس ‌رسانی‌های خود تعریف کرده‌اند. فراگیر بودن این قبیل از 
استارت آپ ها بالاخص در فضای شهری و معضلات مختص زندگی در این فضاها به مراتب قابل توجه است. چرا که هر چه فرایند دسترسی به خدمات سهل الوصول تر باشد ، افراد از رضایتمندی بیشتری برخوردار خواهند بود.
از اینرو استارت آپ های مختلفی به فکر ایجاد یک بستر قابل اعتماد و آسان برای ارائه خدمات مختلف مورد نیاز جامعه استارت خورده اند، که البته امروزه هم از رشد قابل قبولی برخوردار بوده اند. از آنجایی که استارت آپ های خدماتی ، نیازی به تولید و ارائه محصول خود ندارند ، به سرعت در همان مرحله مدل ذهنی، سرویس مورد نظر خود را پالایش کرده و در مدت زمان کوتاه‌ تری وارد بازار می شوند. 
مزیت های استارت آپ های خدمات محور با استارت آپ های محصول محور، کاملا مشخص و بارز است. یکی از مزایای قابل توجه استارت آپ های خدمات محور ریسک پذیری پایین آن هاست. مسلما هر چه سرمایه ی اولیه ی شما برای شروع یک استات آپ بیشتر باشد، احتمال شکست و ریسک پذیری شما به مراتب بیشتر خواهد شد. در استارت آپ های خدمات محور،  پای فروش یک سرویس در میان است، مشتری شما کاملاً از آنچه که نیاز داشته و از طریق شما به دست می‌آورد، آگاهی دارد. بنابراین زمانی که خدمات مشخص است و محصولات هم بارز، احتمال شکست استارت آپ شما به مراتب کمتر خواهد بود.
در استارت آپ خدمات محور، هرگز سقف خدمات تمامی ندارد، اما در یک استارت آپ محصول محور، شما با اقسام و انواع معضلات پیشرو هستید. از انواع استارت آپ های خدمات محور می توان به خدمات پیک ، نظافت ، خدمات بسته بندی و اسباب کشی ، تعمیر لوازم الکترونیکی، طراح داخلی، خدمات تحویل مواد غذایی، پرستاری و مراقبت از ‌سالمندان و کودکان و حتی بیماران را اشاره کرد. بی تردید در دنیای مدرن امروز جای استارت آپ های خدمات محور هر روز بیش از دیروز احساس می شود و فرصت بسیار خوبی برای آن دسته از کارآفرینانی است که علاقه مندند با هزینه های اندک ، استارت آپ های آینده داری را  راه اندازی نمایند.
مزایای کارآفرینی و بدنبال آن خود اشتغالی می تواند تلاش برای راه اندازی یک استارتاپ را ارزشمند نماید. با تحقیق و آشنایی هر چه بیشتر با استارت آپ های خدماتی ، کسب و کار نوین تان را در این حوزه آغاز نمایید.

 

نظر شما