شناسهٔ خبر: 58638289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

عجیب‌ترین مربی دنیا هر بازی جریمه می‌شود!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: هر بار حضور استیل روی نیمکت رنس با جریمه 25 هزار یورویی برای این تیم همراه است اما آنها با کمال میل چنین هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند و درک دلیل این اقدام آن کار چندان دشواری نیست. 
این تیم حالا 14 هفته است که در لیگ فرانسه شکست نخورده و آخرین دیداری که آنها در آن باخت را تجربه کردند به ماه سپتامبر 2022 و دیدار برابر موناکو برمی‌گردد که با شکست 0-3 برای این تیم به پایان رسید. 
تساوی این تیم برابر پاری سن ژرمن با گل دقیقه 96 فولارین بالوگان باعث شد که توجه‌ها به این مربی جوان که تنها 30 سال دارد بیش از پیش افزایش پیدا کند. 
استیل در سال 1992 در بلژیک و از پدر و مادری انگلیسی به دنیا آمد. او حالا جوان‌ترین سرمربی در بین تیم‌های باشگاهی اروپاست و در کلاس‌های دریافت مدرک پیشرفته مربیگری یوفا حاضر می‌شود تا هرچه زودتر مدرکش را دریافت کند و مانع جریمه شدن بیشتر رنس شود. 
نکته جالب اینجاست که او دلیل حضورش در این جایگاه را یک بازی کامپیوتری می‌داند. بازی فوتبال منیجر که سال‌ها پیش طرفداران بسیار زیادی داشت و باعث شد که این مربی جوان بتواند راهش را در زندگی پیدا کند. 
او در این باره به دیلی میل گفته: «من فقط بچه‌ای عادی بودم که با بازی فوتبال منیجر سرگرم می‌شدم. شب‌ها مدام در حال بازی بودم. ساعت 10 شب به خودم می‌گفتم فقط یک بازی دیگر انجام می‌دهم اما ناگهان می‌دیدم که ساعت چهار صبح است. اما حالا متوجه شده‌ام که این کاری که دیوانگی به نظر می‌رسید، در حقیقت کاملا واقعی بود.»
1799219
استیل کارش را در تیم جوانان پرستون شروع کرد و سپس به سنت ترویدن ملحق شد تا نقش آنالیزور را در این تیم ایفا کند. او از آنجا به استاندرد لیژ ملحق شد و در سال 2021 بود که به عنوان کمک مربی در رنس مشعول به کار شد. 
زمانی که اسکار گارسیا در اکتبر 2022 از هدایت این تیم برکنار شد، استیل آماده بود تا جانشین او شود و به نظر نمی‌رسد که مدیران رنس هم از این تصمیم پشیمان باشند. 
رویای او مربیگری در لیگ برتر انگلیس و بازگشت به کشورش است. استیل در این باره اظهار داشت: «اگر فرصتی باشد که بتوانم به انگلیس برگردم، مطمئنا این اتفاقی رویایی برایم خواهد بود. اگر هم این اتفاق پیش نیاید، مطمئنا کاری در کشوری دیگر پیدا خواهم کرد. من هرگز هدف یا برنامه خاصی برای خودم در نظر نمی‌گیرم که بخواهم تا قبل از سن خاصی به آن برسم، حتی نمی‌دانم امشب قرار است چه غذایی بخورم.»
استیل که پنج سال از لیونل مسی کوچک‌تر است، می‌گوید تجربه هدایت تیمی برابر این ستاره آرژانتینی و نیمار و کیلیان امباپه برایش باورنکردنی بوده است. سرمربی رن در این باره اضافه کرد:« به این موضوع فکر کردم و با خودم گفتم دقیقا دارم چه کار می‌کنم؟ چطور در جایگاهی قرار گرفتم که بخواهم مقابل این سه ستاره مربیگری کنم؟»
این مربی جوان انگلیسی فرگوسن را الگو و اسطوره‌اش می‌داند و به نظر می‌رسد که عزم راسخی برای طی کردن مسیر موفقیت‌آمیزی شبیه به مسیر این اسطوره باشگاه منچستریونایتد دارد. 

نظر شما