شناسهٔ خبر: 58637063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمان پایان یافت؛ درخشش سه خبرنگار ایرنا

کرمان - ایرنا - هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمان امروز (سه‌شنبه) با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف در محل تالار دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در حالی به کار خود خاتمه داد که سه نفر از خبرنگاران ایرنا حائز رتبه برتر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان ۲۵ آبان امسال با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، رونمایی و امروز همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و خبرنگاران خاتمه یافت.

جشنواره امسال بر مدار محورهایی چون شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری و نیز سبک زندگی ایرانی - اسلامی برگزار شد.

افراد در قالب های مختلف جشنواره از جمله گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی و مستند به رقابت پرداختند.

ارسال ۱۲۹۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر کرمان

دبیر هفتمین جشنواره رسانه های برتر ابوذر استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۹۱ اثر به این دبیرخانه ارسال شده است گفت: این آثار توسط پنج داور به دقت بررسی شد و پس از رقابت میلیمتری خبرنگاران رسانه های مختلف، حائز رتبه برتر جشنواره شدند.

محمدصادق طاهری افزود: آثار ارسال شده به جشنواره نشانگر این است که نگاهی مشترک و کامل نسبت به جامعه و گفتمان انقلاب و دستاوردهای ارزشی در استان کرمان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این جشنواره همچنین به مکانی برای معرفی چهره های جدیدی از خبرنگاران و رسانه ها تبدیل شده است.

شیوه های عملیات روانی دشمن و روش‌های مقابله با آن

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به سبک فعالیت رسانه ها گفت: در دفاع مقدس بیشتر دستاوردها از تکنولوژی مهندسی معکوس به دست آمد، لذا خبرنگاران حرفه ای در جبهه انقلاب عملیات روانی دشمن را علیه خود او بکار بگیرند.

سرهنگ احمد مرادی زاده با اشاره به ضرورت شناسایی راهکار عملیات روانی دشمن افزود: باید تاکتیک و شیوه های عملیات روانی دشمن را بشناسیم و در این زمینه اقدام کنیم.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت آفندی (پیش رونده) در عمل رسانه ها اظهار داشت: فضای مسموم در جبهه رسانه‌ای دشمن اتفاق افتاده لذا باید برای خنثی سازی دسیسه‌های دشمن تلاش کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: رسانه ها دشمن را در چارچوبی قرار دهند که در موضع دفاع ظاهر شود و تمامی امکانات خود را در این حوزه بکار گیرد و بخواهد که فضای رسانه‌ای ما را خنثی کند، در این زمینه مقام معظم رهبری یک نامه می فرستد و این نامه، دشمن را تا مدتی درگیر می کند.

وی تصریح کرد: رسانه نقشی پررنگی در حوزه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه چشم، گوش و قلب مردم در اختیار رسانه است عنوان کرد: آنچه در دنیای مجازی به عنوان خبر و تحلیل منتشر می شود و هر فعالیتی در این حوزه در اختیار خبرنگاران است، جایگاه والای شماست لذا باید فضا را به سمت معنویت و نورانیت پیش ببرید زیرا شما قلب، دل و چشم ها را هدایت می‌کنید.

سرهنگ مرادی زاده گفت: اتحاد، وحدت و همدلی در حوزه خبر بسیار حائز اهمیت است زیرا حکومت ما نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در این نظام، ادارات، سازمان‌ها و حتی میزها مقدس است، پس انتشار اخبار آن مجموعه نیز مقدس است لذا باید سعی کرد با قلم مقدس بنویسیم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران ۴۴ سال مسیر حق را طی کرده و امروز اینگونه در دنیا نورافشانی می کند و ما باید در جبهه رسانه ای، وحدت و همدلی داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: تعهد جبهه انقلاب به ایجاد وحدت و همدلی در دفاع از اهداف انقلاب و حرکت در جبهه ولایت، مردم و انجام فعالیت های مثبت فرهنگی در جامعه است.

تاکید بر مطالبه گری رسانه‌ها

وی اضافه کرد: مطالبه گری در حوزه رسانه بسیار مهم است و همه مسئولان پاسخگوی رسانه ها هستند زیرا خبرنگاران درصدد تحقق خواسته مردم و نظام هستند و به صورت خاص محقق نمودن پنج مسیر در بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر ظهور را هموار می کند.

سرهنگ مرادی زاده بیان کرد: چقدر جامعه رسانه‌ای ما در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کردند؟ و در این زمینه قشر مطالبه گر شما خبرنگاران هستید، هدف اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بکارگیری جوانان بود، اما باید پرسید که مسئولان چقدر به آنان میدان دادند و چقدر از آنان استفاده شده است؟

وی ادامه داد: انقلاب ما امروز به برکت خون شهدا، جانبازان، ایثارگران و حضور مردم در صحنه، دنیا را نورانی می کند و رسانه ها حوزه مطالبه گری را برای بکارگیری جوانان در امور کشور در دستور کار بگذارند.

درخشش خبرنگاران ایرنا در جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان

هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمان پایان یافت؛ درخشش سه خبرنگار ایرنا

سه نفر از خبرنگاران ایرنا کرمان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان در رشته های مختلف حائز رتبه و برگزیده شدند.

نجمه حسنی رتبه اول بخش مصاحبه خبری با اثر "انتهای بن بست خورشید، خانه مادری"، حامد سالاری رتبه دوم بخش تیتر با اثر "جدال مرگ و معیشت زیر سقف لرزان معادن کرمان" و داود رجبی بهجت رتبه سوم در بخش گزارش تحلیلی با اثر "روایتی که اشک ها را روان کرد" جزو برگزیدگان هفتیمن جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمان شدند.

در این آیین از همسر شهید عبدالمهدی مغفوری از همرزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

همچنین در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ابوذر استان کرمان از چهار کتاب در حوزه شهدای استان کرمان شامل کتاب های خاطره عشق راجع به شهید حاج قاسم سلیمانی، زندگی شهید محمدحسین یوسف الهی، مجسمه تقوی در ارتباط با زندگی شهید عبدالمهدی مغفوری و کتاب زن، زندگی، ایرانی رونمایی شد.

نظر شما