شناسهٔ خبر: 58633453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال ۴۳۰ زندانی غیرعمد آذربایجان‌ شرقی آزاد شدند

تبریز-ایرنا- مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۳۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و مردم نوع دوست استان از زندان‌ها آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

رسول تقی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده فوق، تعداد پنج نفر به علت حوادث کارگاهی، ۲۴۸ نفر بدهکار مالی و ۱۸۳ نفر مجرم مهریه و نفقه با رضایت طرفین دعوی و کمک ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

وی کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده را معادل ۳۷۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این مبلغ ۳۳۴ میلیارد تومان از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۱۴ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، ۱۷ میلیارد تومان نیز از طریق کمک ویژه بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات تامین شده است‌.

تقی پور ادامه داد: تا به امروز از زمانی که سنت حسنه ضیافت و احسان مرحومین در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز شروع شده است، حدود ۲ هزارو ۷۵۰ خانوار در این امر خیر سهیم شده اند و هزینه های مراسم ترحیم متوفیان خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اهدا کرده اند.

وی اظهار کرد: در هفته اخیر و همزمان با میلاد حضرت علی (ع) فعالان شبکه های اجتماعی مجازی با برگزاری پویشی با نام آزادی پدر، زمینه آزادی تعداد ۱۰ نفر زندانی غیرعمد را فراهم کردند که در نوع خود حرکتی ارزشمند و ستودنی بود.

تقی پور گفت: همزمان با روز پدر تعداد پنج نفر از جوانان تبریزی با حضور در ستاد دیه آذربایجان شرقی، هزینه آزادی یک زندانی غیرعمد را تقبل کردند.

نظر شما