شناسهٔ خبر: 58633231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

هشدار برف و بارش های سیل آسا/ مازندران آماده باش شد

داره کل مدیریت بحران استانداری مازندران امروز سه‌شنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و برف، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران امروز سه‌شنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به شدت گرفتن بارندگی ها در استان طی روزهای آینده و تبعات بعدی آن هشدار داد.

بررسی پیش بینی هواشناسی مازندران گویای آن است که از بامداد چهارشنبه با شدت گرفتن بارندگی در مازندران، آبگرفتگی معابر و خیابان ها دور از انتظار نیست.

شهر اسکندرون ترکیه با خاک یکسان شد+ فیلم

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده است که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمامی دستگاههای امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند

پنجشنبه این خودروها را با قیمت کارخانه بخرید

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران تا روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در حالت آماده باش قرار دارند.

پایان هفته‌ای سرد در راه مازندران

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه سطح نارنجی با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح روز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش محسوس دما هشدار داده بود.

 

اداره کل هواشناسی مازندران هشدار داد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، شرایط جوی استان از روز چهارشنبه تا روز جمعه با بارش متناوب باران و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد که این امر علاوه بر مواج شدن دریا، کاهش محسوس بین هشت تا ۱۲ درجه ای دمای هوا، در ارتفاعات نیز مه آلود و با بارش متناوب برف در ارتفای بیش از ۵۰۰ متر و ریزش بهمن در پی خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه جدید را در مناطق مختلف استان ذکر کرده بود و احتمال آبگرفتگی محلی بویژه در مناطق غربی این استان، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی را از پیامدها و اثر مخاطره این سامانه جوی اعلام کرد.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام پیشگیرانه، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و مدیریت در مصرف انرژی با هدف جلوگیری از افت فشار گاز، از شهروندان نیز خواسته شده است از ترددهای جاده ای و سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم تجهیزات زمستانی مناسب به همراه داشته باشند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما، وزش باد و در ارتفاعات با وزش باد جنوبی نسبتاً شدید و از اواخر امروز در گردنه های کوهستانی غرب استان با بارش برف و از بامداد چهارشنبه با نفوذ سامانه سرد بارشی بتدریج با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ابری همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف پیش بینی شده است و با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال بارش برف از روز پنجشنبه در دامنه ها نیز دور از انتظار نیست.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جمعه را ابری و سرد گاهی با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش برف و از اواخر روز با کاهش ناپایداری پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده صاف تا نیمه ابری و با یخبندان صبحگاهی و از شامگاه شنبه و روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری بویژه در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۲ و رینه لاریجان با ۴.۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما