شناسهٔ خبر: 58633103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت:‌ امروز برای نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران، البرز و قزوین، مناطق جنوبی کشور از جمله نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر تداوم بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که در مناطق غربی و مرتفع به شکل برف و در مناطق گرمسیر به شکل رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا ادامه بارش‌ها را در شمال غرب، غرب، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، خراسان‌های شمالی و رضوی و شمال خراسان جنوبی شاهد هستیم، ادامه داد: روز پنجشنبه در نوار شمالی و غرب کشور بارش همراه با کاهش نسبی دما را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا روز جمعه در نوار شمالی و غربی کشور با کاهش نسبی دما مواجه هستیم، افزود: این کاهش دما در شمال غرب و سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۱۰ درجه است.

رفیعی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده در بیشتر مناطق کشور وزش باد قابل توجه مورد انتظار است، اظهار کرد: آب‌های دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و آب‌های خلیج فارس امروز و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را به این موضوع داشته باشند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز در تهران گاهی بارش باران و وزش باد را شاهد هستیم. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۰ درجه و کمینه دمای آن ۷ درجه بالای صفر گزارش شده که نسبت به دیروز ۳ درجه افزایش داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما