شناسهٔ خبر: 58632994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۹ بهمن ۱۴۰۱

مشهد میزبان هشتمین طرح ملی «مادران ارزش آفرین»

هشتمین طرح ملی «مادران ارزش آفرین» با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان و رویکرد خانواده محوری، ۱۹ بهمن در مشهد آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه این طرح، یکی از طرح‌های ثابت این است، افزود: بر این اساس، دو هزار نفر از بانوان حاشیه شهر مشهد در چهار سطح دسته‌بندی و برای هر سطح، اقداماتی تعریف شده است.
فاطمه دژبرد با اشاره به این دسته بندی‌ها گفت: دسته اول مادرانی هستند که تاکنون در زمینه ایجاد کسب و کار فعالیتی نداشته‌اند و به همین منظور برای آن‌ها یکسری اقدامات انگیزشی تعریف شده است. 
وی استعدادیابی برای مادرانی که مهارت‌های خودآگاهی ندارند، را در زمره اقدامات بخش دوم دانست و افزود: دسته سوم هم مادرانی هستند که کار‌های خرد را شروع کردند، ولی نتوانستند به آن رونق دهند؛ به این افراد مشاوره‌هایی برای توسعه کارشان داده می‌شود.
به گفته دژبرد، دسته چهارم هم شامل مادرانی می‌شود که کارآفرین حرفه‌ای هستند و برای این افراد، تبیین گفتمان حفظ کرامت زن و خانواده محوری صورت می‌گیرد و آن‌ها به سه دسته قبلی برای رونق کارشان، کمک می‌کنند.
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به ملی بودن این طرح، خاطرنشان کرد: در استان‌ها نیز این اقدام توسط کانون‌های خادمیاری بانوان و خانواده صورت گرفته است که خروجی آن در نمایشگاه‌های فصلی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی گفت: تاکنون هفت دوره نمایشگاه طرح‌های خاتون برای ارائه محصولات و دستاورد‌های بانوان کارآفرین برگزار شده و هشتمین دوره به صورت ملی از ۳۱ استان کشور با عنوان "رویداد ملی مادران ارزش آفرین" با حضور ۱۵۰ بانوی کارآفرین که در همین فرایند کارآفرین شده و برای بقیه بانوان اشتغال ایجاد کرده اند، برگزار می‌شود.
دژبرد اعلام کرد: افتتاحیه این طرح در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در سالن همایش‌های روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و زمان برپایی این رویداد هم ۱۹ تا ۲۶ بهمن در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی است تا بانوان کارآفرین بتوانند دستاورد‌های نوآورانه شأن را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود و طی زمان برگزاری، بازدید از نمایشگاه، ارائه آموزش ها، برپایی همایش‌ها و ارائه مشاوره‌های کسب و کار نیز برای شرکت کنندگان، پیش بینی شده است.
همایش مادران ارزش آفرین با این هدف برگزار می‌شود که بانوان به کسب و کار‌هایی اشتغال داشته باشند که با ویژگی‌های آنان و ایفای نقش‌های مادری و همسری آن‌ها در خانواده همخوانی داشته باشد و علاوه بر حفظ کرامت زن در آنها، در تولیدات آن‌ها هم نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.

نظر شما