شناسهٔ خبر: 58632954 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کارلوس کی‌روش به یک دلیل مهم، دوباره سرمربی تیم ملی ایران نشد!

کارلوس کی روش زودتر از آنچه که سرمربی تیم ملی قطر شود، پیام خداحافظی اش با تیم ملی فوتبال ایران را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

با پایان جام جهانی ۲۰۲۲ کارلوس کی‌روش تصور می‌کرد، بار دیگر قرارداد او از سوی فدراسیون فوتبال ایران، دست کم برای جام ملت‌های آسیا تمدید می‌شود. به همین بهانه به همراه تیم ملی به تهران برگشت و بی آنکه با فدراسیون فوتبال ایران تسویه حساب کند، به زادگاهش برگشت.

بر اساس توافق طرفین قرار بود، مذاکرات مجدد برای تمدید قرارداد در ماه ژانویه صورت گیرد اما به مرور زمان فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش متوجه یک موضوع مهم شدند. تمایل مردم به کارلوس کی‌روش همانند سال‌های قبل نیست و این مربی پایگاه اجتماعی اش را بنا به دلایلی از دست داده است. از این رو کارلوس کی‌روش مذاکراتش با تیم ملی فوتبال قطر را جدی گرفت و زمانی که حضورش در این تیم قطعی شد، متن خداحافظی اش با تیم ملی فوتبال ایران را منتشر کرد.

 پل ویلیامز خبرنگار سرشناس استرالیایی که با رسانه‌هایی همچون «گاردین»، «فاکس اسپورت»، «الجزیزه» و «فور فور تو» همکاری دارد، در این باره می‌گوید: «از دید من، این تیم قطر نیاز به بازسازی دارد، اما چه مدرکی وجود دارد که نشان دهد کی‌روش مردی است که می‌تواند این کار را انجام دهد؟ او مربی‌ای است که تجربه و ثبات را دوست دارد. کی‌روش در قطر اما استعداد بسیار کمتری (نسبت به ایران) در اختیار خواهد داشت. این دوره‌ای تعیین‌کننده برای او و قطر خواهد بود».

نکته مهم دیگر اینکه کارلوس کی‌روش باید از عنوانی در تیم ملی قطر دفاع کند که تکرار آن بسیار سخت است. قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با سانچس. اما کارلوس کی‌روش با این وجود با اشتیاق به دوحه رفته است تا این کار مهم را استارت بزند.

این مطلب را هم بخوانید: مسائل غیرفوتبالی جام جهانی را از خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان گرفت؟/ شاکی‌های کی‌روش زود به او می‌رسند!

نظر شما