شناسهٔ خبر: 58632946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه پاکدشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان تحول ایجاد کرد

پاکدشت - ایرنا - امام جمعه پاکدشت، مبارز دوران انقلاب و زندانی رژیم ستم‌شاهی گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران در حقیقت بزرگترین اتفاق قرن بود و تحول بزرگی را در جهان ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن لزومی روز سه شنبه در خصوص وقایع منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و نحوه زندانی شدن در دوران ستمشاهی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار در اصفهان و پس از سخنرانی در مساجد توسط عوامل ستم‌شاهی دستگیر شدم و حدود ۴۰ روز در انفرادی زندان توسط شکنجه‌گرها مورد آزاد و اذیت قرار گرفتم.

وی افزود: روزی مأمور شکنجه سراغ من آمد و از طلاب جوان شروع به تعریف و تمجید کرد، همانطور که از سخنان وی در تعجب بودم، به من دو سیلی زد و فحاشی کرد که به چه حقی به شاهنشاه توهین می‌کنید و برای آن که آزادی خود را به دست آورید باید دست از این کار بکشید.

امام جمعه پاکدشت خاطرنشان کرد: این شکنجه‌گر به من گفت به شرطی می‌توانی آزاد شوی که با دست خود بنویسی که دیگر علیه شاه در هیچ جا حرفی نزده و مطلبی نگویی و در غیر این صورت اعدام خواهی شد، من با خودم گفتم در شرایطی که جای جای ایران از شهرها تا روستاها قیام شده، قطعا شاه سقوط خواهد کرد از این رو نوشتم که اگر علیه شاه حرف زدم، من را اعدام کنید.

این مبارز انقلابی اضافه کرد: شکنجه گر از این که من حکم اعدامم را دست خود امضا کردم خوشحال شد و بدون لباس طلبگی و با یک پیراهن و شلوار با توهین من را از زندان بیرون کرد و من با سختی خود را به اصفهان و منزل آیت الله خادمی رساندم.

لزومی افزود: آیت الله خادمی پس از پذیرایی از بنده و فراهم کرد لباس طلبگی، من را به قم اعزام کرد که پس از حدود چهار ماه و در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

نظر شما