شناسهٔ خبر: 58632468 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهار آتش‌سوزی در منطقه جنگلی «الندان» کیاسر

آتش‌سوزی که روز گذشته در منطقه جنگلی الندان رخ داد، با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آتش‌سوزی بعدازظهر روز گذشته، در منطقه جنگلی الندان کیاسر شروع شد، که با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی پس از چندین ساعت تلاش مهار شد.
عامل انسانی موجب حریق در منطقه الندان کیا سر شده و حریق سطحی بود، ولی به دلیل وزش باد روز گذشته آتش به سمت جنگل پیشروی داشته و همین عامل موجب شد اطفا با سختی انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه عامل انسانی باعث آتش‌سوزی ۳ هکتار از جنگل‌های الندان کیاسر در شهرستان ساری شده است، گفت: بعد از ۱۵ ساعت تلاش شبانه‌روزی آتش در ساعت ۵ صبح امروز اطفاء شد.
حسینعلی محمدی با اعلام اینکه از ساعت ۱۴ دیروز آتش‌سوزی جنگل الندان کیاسر منطقه چهاردانگه شروع شد، اظهار کرد: طبق برآورد اعلام شد که سه هکتار درگیر حریق به صورت سطحی شده است از همان ابتدا نیرو‌های امدادی منابع طبیعی، مردمی، بسیج و آتش‌نشانی شهری و روستایی اعزام شدند، اما موفق به اطفاء نشدند.
وی، وزش باد، موقعیت جغرافیایی و خشکی منطقه را مستعد برای تسری آتش دانست و گفت: عامل انسانی موجب حریق در منابع طبیعی منطقه کیاسر شده است که با دستور دادستان فرد خاطی شناسایی و دستگیر شد.

نظر شما