شناسهٔ خبر: 58632462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

۱۴۰۰ نفر به تله کلاهبرداران ۵۰ میلیاردی افتادند

مرد شیاد و 2 همدستش با استفاده از رسیدساز جعلی از فروشندگان کالا کلاهبرداری می‌کردند.

صاحب‌خبر -
۱۴۰۰ نفر به تله کلاهبرداران ۵۰ میلیاردی افتادند
کد خبر: 595821
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۱:۲۹:۲۱

تبهکارانی که با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیارد ریالی از بیش از ۱۴۰۰ شهروند کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، تحقیقات درباره این پرونده از وقتی آغاز شد که فردی به پلیس فتای تهران رفت و در شکایتی گفت قصد فروش لوازم گران‌قیمت خود در سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشت که مورد کلاهبرداری قرار گرفت.

مالباخته به ماموران توضیح داد: یک تابلوفرش را با قیمت ۲۵ میلیون تومان برای فروش در این سایت آگهی کرده بودم که پس از دقایقی فردی با من تماس گرفت و خود را مدیرعامل شرکت بزرگ معرفی کرد. او گفت دو نفر از کارکنان شرکت خود را برای تحویل تابلو فرش به آدرس اعلامی می‌فرستد. مدتی آن دو نفر آمدند و شماره کارت و اطلاعات هویتی من را گرفتند. سپس رسید پرداخت مبلغ موردنظر را در تلفن همراهشان به من نشان دادند و با گرفتن تابلو فرش محل را ترک کردند؛ اما من پس از بررسی حساب خود متوجه کلاهبرداری شدم.  

مدتی بعد از طرح این شکایت تعداد مالباختگان افزایش یافت و به ۱۴۰۱ نفر رسید. در جریان تحقیقات معلوم شد متهم همه این افراد مشترک است و تمام شکات صرفا با مشاهده مشخصات خود در تلفن همراه متهم و نرم‌افزار رسیدساز جعلی و بدون بررسی حساب بانکی خود اقدام به تحویل کالا به مجرم کرده‌اند.

کارشناسان پلیس فتا پس از تحقیقات گسترده و فنی ردپای مجرمان را در فضای مجازی شناسایی کردند و این فرد را که خود را بعنوان مدیرعامل یک شرکت جعلی معرفی کرده بود به همراه دو نفر از همدستانش دستگیر کردند.

متهم در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اقرار کرد و گفت پس از جلب اعتماد فروشنده با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات، یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان داده و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل دور می‌شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تایید این خبر مبلغ کلاهبرداری شده از سوی این افراد را بیش از 50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای متهمان پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

نظر شما