شناسهٔ خبر: 58632331 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

فارابی امسال انحصار سینمای آپارتمانی را شکست/کشف استعدادهای جوان و توجه به فیلم اولی‌ها یک مطالبه عمومی است

محمدمهدی اسماعیلی: کشف استعدادهای جدید و تربیت نیروهای خلاق سرفصل مهم فعالیت فارابی بوده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در فارابی بر دستاوردهای اخیر این بنیاد در فجر چهل و یکم تاکید کرد و گفت: «باشگاه فیلم اولی‌ها» یک مطالبه عمومی برای مردم و کشف استعدادهای جدید و تربیت نیروهای خلاق سرفصل مهم فعالیت فارابی بوده است.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن در حاشیه حضور در بنیاد سینمایی فارابی درباره نقش این بنیاد در حوزه سینما بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی از ابتدای تاسیس خود تاکنون می‌بایست نقش تسهیل گری در سینما را ایفا می‌کرد اما این مهم و مسئولیت شاید در دو دهه اخیر کمی افت کرده بود که خوشبختانه در دوره جدید و با مدیریت جناب آقای جوادی احیا شده است. چنانچه یکی از سیاست‌های اصلی ما در وزارتخانه بازگشت فارابی به عرصه پیشرانی در صنعت سینما بوده است که خوشبختانه اتفاق افتاده و من امشب از آقایان خزاعی و جوادی به خاطر همتی که کردند و باعث شدند فارابی به جایگاه اصلی‌اش بازگردد، تشکر کردم. در واقع بنیاد سینمایی فارابی در صنعت سینما یک نهاد حامی و تسهیل‌گر است و بروز استعدادهای جدید و تربیت نیروهای خلاق را همواره مدنظر دارد؛ امیدوارم فارابی هرچه بیشتر از قبل بدرخشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات اخیر بنیاد سینمایی فارابی عنوان کرد: راه اندازی «باشگاه فیلم اولی‌ها» یک مطالبه عمومی برای مردم بود. من از همان ابتدای کارم و در زمان رای اعتماد مردم در مجلس قول دادم که هنر را از انحصار تهران و آن هم مناطقی خاص در شمال شهر تهران خارج کنم و این هدف در سیاست‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام عدالت فرهنگی تعریف شد و در حوزه تولید بنیاد سینمایی فارابی به معنای آن است که فضایی را برای دیده شدن اقلیم‌های مختلف کشور ایجاد کند و این اتفاق نیز افتاد؛ از جمله در فیلم‌هایی نظیر «هوک» که فضای سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد یا «گل‌های باوارده» که تلاش‌گران صنعت نفت در آبادان را به تصویر می کشد. همچنین فیلم‌هایی مثل «جنگل پرتقال» و ... نیز در تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فجر امسال حضور دارند که انحصار را از فضای آپارتمانی خارج کرده تا نوع خاصی از سبک زندگی را در کشور نمایش دهد. بر این اساس سراسر ایران با همه زیبایی‌های بی نظیرش در آثار و تولیدات فارابی نمود یافته است.
اسماعیلی درباره ماجرای تحریم‌ها گفت: سینمای ایران تحریم شدنی نیست و سرشار از استعدادهای درخشان است و هرکس کم لطفی کند، به خودش کم لطفی کرده است. سینمای ایران پاینده و پوینده است و همواره به پیش می‌رود. فیلم اولی‌های زیادی امروز به جشنواره راه یافته و فیلمسازان درخشانی به سینما معرفی شده‌اند. سینمای ایران متعلق به همه عاشقان هنر در ایران است و اصحاب هنر خواهند دید چطور استعدادهای بزرگ و درخشانی در ادامه مسیر ظهور خواهند یافت و سینمای ایران روزهای درخشانی را پیش رو دارد.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با ۹ فیلم در این رویداد حضور دارد.

۵۷۵۷

نظر شما