شناسهٔ خبر: 58632304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان :

در سفر رئیس جمهور به همدان ۳۸۰ میلیارد تومان به

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در سفر پر خیر و برکت هیأت دولت به استان همدان مبلغ ۳۸۰ میلیاردتومان به شرکت شهرک‌های استان اختصاص یافته است ،که ۲۵۰ میلیاردتومان آن به زیر ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص داده شده. مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در […]

صاحب‌خبر -

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در سفر پر خیر و برکت هیأت دولت به استان همدان مبلغ ۳۸۰ میلیاردتومان به شرکت شهرک‌های استان اختصاص یافته است ،که ۲۵۰ میلیاردتومان آن به زیر ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی اختصاص داده شده.
مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان اشتغال دارند، اظهارداشت: ۱۳۵۴ واحد پروانه بهره‌برداری اخذ کردند که ۵۰ درصد از این واحدها با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ درصد مشغول به فعالیت هستند. وی با بیان اینکه از ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان همدان، ۵۰ درصد در مناطق برخوردار قرار دارد، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی جهادگری است که امکانات را برای افسران جنگ اقتصادی فراهم می‌کند، در واقع اساس تولید را ایجاد می‌کند و با مواضع و مشکلات تولیدکنندگان کاملاً آشنا و مواجه است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از فسخ قرارداد واگذاری ۲۰۰ هکتار از اراضی این شرکت خبرداد و گفت: در شش ماهه اخیر ۲۰۰ هکتار از قراردادهای واگذاری زمین به افرادی که صلاحیت نداشتند، فسخ شد. حقیقی ادامه داد: کل فسخ قراردادهای شرکت شهرک‌های استان از ابتدای شکل‌گیری تا سال ۱۴۰۰، ۳۵ هکتار بوده است در حالیکه در شش ماه اخیر ۲۰۰ هکتار از قراردادهایی که اراضی در ید افراد فاقد صلاحیت بوده‌اند را فسخ و تعدادی از اراضی را واگذاری مجدد کردیم. وی درباره اراضی بلوکه شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، اظهار داشت: اراضی بلوکه شده یکی از معضلات اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان است به‌طوریکه ۱۲۹۷ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری نرسیده‌بود ، وجود داشت. وی با بیان اینکه قبل از سال ۹۶، ۳۳۰ طرح راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان داشتیم، تصریح کرد: طرح‌های صنعتی شش مرحله تخصیص تا بهره‌برداری را طی می‌کنند که بنا بر مرحله‌ای که طرح متوقف شود، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
حقیقی با اشاره به سیاست فسادستیزی دولت سیزدهم، یادآور شد: از سال ۹۶ به بعد با توجه به تورم تحریمی در کشور با ملاطفت برخورد شده اما از این پس اگر طرحی در شش مرحله جاری نباشد قطع به یقین برخورد و در نهایت فسخ قرارداد صورت می‌گیرد.
حقیقی با تأکید بر اینکه عمده مشکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اراضی در اختیار است، بیان کرد: برنامه‌ای برای تملک اراضی جدید درنظر نگرفته بودیم . وی افزود: کل اراضی صنعتی استان همدان زیر ۳۰۰۰ هکتار است که طی شش ماهه اخیر افزون بر ۱۱۰۰ هکتار اراضی جدید را در دستور کار قرار دادیم که در مرحله عملیاتی و توافق با مالکان است.
وی با اشاره به اینکه طی شش ماه اخیر ۱۷۰ قرارداد واگذاری زمین منعقد شده که ۱۶۶ طرح به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان هفت مگاوات بوده که در یک ساله دولت سیزدهم به ۴۱ مگاوات رسیده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه استان همدان دربهره‌گیری از پساب فاضلاب جزء هفت استان کشور است، تصریح کرد: ۳۲ لیتر برثانیه پساب تهیه شده و استان پیشگام در این زمینه هستیم. وی با اشاره به اینکه تعداد خوشه‌های صنعتی استان همدات در یک سال اخیر از شش خوشه به ۹ خوشه رسیده است، افزود: مجموع واحدهای راه‌اندازی شده در یک سال اخیر بیش از ۱۰۰ واحدبوده درحالیکه تعهد ما ۸۳ بوده است. وی تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد واحدهای راکد در شهرک‍ های صنعتی استان قرار دارد که تا پایان سه ماهه سال ۱۴۰۲ بازگشت به چرخه تولید این واحدها رشد بهتری خواهد داشت.

نظر شما