شناسهٔ خبر: 58632241 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد؛

موافقت با احداث شهرک صنعتی ملارد در مقیاس 750 هکتار/ افتتاح 440 پروژه به‌مناسبت دهه فجر در سراسر کشور شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاح چند طرح صنعتی در غرب استان تهران اعلام کرد که با احداث شهرک صنعتی ملارد در مقیاس 750 هکتار موافقت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر و با حضور «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، «محمود سیجانی» مدیرکل صمت استان تهران، «جابر کریمی» فرماندار شهرستان ملارد و جمعی از مسئولان استانی و محلی، 8 طرح صنعتی،‏ فرهنگی، کشاورزی، خدماتی و ورزشی، با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان، در شهرستان ملارد به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، شرکت‌های آذر ماندگار وسوسه تولیدکننده لواشک و فرآوری انواع میوه‌های خشک و بسته‌بندی با تولید سالیانه 350 تن، اشتغال 15 نفر و سرمایه‌گذاری 180 میلیارد ریال، شرکت پدیده سبز مهر گیا تولید کننده انواع دمنوش‌های گیاهی و چای با اشتغال 98 نفر و سرمایه‌گذاری 197 میلیارد ریال، شرکت ورنادر، تولید کننده درب‌های صنعتی و پارکینگی با توان تولید سالیانه ۳۰۰۰ دستگاه، اشتغال 54 نفر و اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و تصفیه‌خانه کاسپین با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان واقع در شهرک صنعتی دهک باخروجی پساب ۱۵۰۰ متر مکعب در ثانیه افتتاح شد.

«محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت در حاشیه افتتاح این واحدهای صنعتی گفت: این واحدهای افتتاح شده به فرایند رشد سریع کشور در حوزه‌های صنعتی، تولید و اشتغال که ملموس است، کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر 440 پروژه در سراسر کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد: مجموعه‌های افتتاح‌های شده در شهرستان ملارد، عمدتا مجموعه‌هایی بود که در حوزه‌های صنایع غذایی و صنایع فلزی و حوزه‌های مرتبط دارای مزیت‌های خاصی برای کشور بود که امیدواریم این روند رو به رشد، ادامه پیدا کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی استانداری و فرماندار ملارد، موافقت شد که شهرک صنعتی ملارد در مقیاس 750 هکتار احداث و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

گفتنی است در ایام‌الله دهه فجر 57 پروژه با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال در شهرستان ملارد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین در مجموع همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر، ۳۷۲ طرح با اشتغال‌زایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومانی و ۶۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دلاری آماده بهره‌برداری شده که زمینه اشتغال به کار ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 510 شهرک و 341 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما