شناسهٔ خبر: 58632077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

مرکز توانمندسازی قابلیت ساماندهی هزار معتاد را دارد

استاندار اصفهان با بیان اینکه مرکز جامع توانمندسازی اصفهان را تنها محلی برای اسکان معتادان نیست، گفت: این مرکز قابلیت اسکان و ساماندهی بالغ بر هزار نفر معتاد و کارتن‌خواب را دارد که با حمایت‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور می‌توانیم اتفاقات بسیار خوبی را در اصفهان انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه، هجدهم بهمن‌ماه_ در آئین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اظهار کرد: ضمن قدردانی از مجموعه افرادی که برای راه‌اندازی مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان تلاش کردند، راه‌اندازی این مرکز مطالبه جدی و مکرر از مجموعه استان بود و امروز شاهد بهره‌برداری این مرکز با همدلی همه مسئولان شهری و استانی هستیم.

وی بنا ببر تاکید دین مبین اسلام نجات یک فرد را نجات همه انسان‌ها دانست و گفت: تا امروز با وجود همه تلاش‌ها، بخشی از فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر ناقص و ناتمام مانده است که باید تکمیل شود، در واقع آنگونه که باید و شاید به موضوع توانمندسازی معتادان و مباحث اعتیاد پرداخته نشده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در موضوع اعتیاد در سطح کشور بخشی از اقداماتی که در قوانین پیرامون این موضوع تصریح شده، شامل اقدامات سلبی همچون مبارزه با قاچاقچیان و مسئولان کاشت و توزیع مواد مخدر انجام می‌شود، اما بخش مهم این موضوع افراد گرفتار در دام اعتیاد هستند که باید نسبت به فرهنگ‌سازی و بازسازی دیدگاه عموم جامعه نسبت به این افراد بیشتر تلاش کرد.

مرتضوی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع اعتیاد خاطرنشان کرد: در این سیاست‌ها به حوزه‌های آموزش، فرهنگ و اشتغال معتادان به صورت ویژه اشاره شده و در این راستا راه‌اندازی مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اگر پایه‌گذار این اقدامات در زمینه اعتیاد و معتادان باشد، مؤثر و کارآمد است.

مرکز توانمندسازی معتادان محدود به محل اسکان نیست

وی تاکید کرد: اگر مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان که با همه امکانات و تلاش‌ها امروز به بهره‌برداری می‌رسد، صرفاً به محلی برای اسکان معتادان جمع‌آوری شده باشد، نخواهد توانست مأموریت اصلی خود را به سرانجام برساند؛ بنابراین لازم است برای بهتر شدن حال معتادان بهبودیافته و تکمیل چرخه بازگردانی آنان به جامعه، تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نباید گرفتار مسائل جزئی شود، گفت: در صورتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر مساعدت‌های قول داده شده را عملی کند، مجموعه استانی اهتمام دارد که کاری متفاوت در عرصه توانمندسازی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب انجام دهد.

وی با اشاره به نقش سپاه و بسیج برای کمک‌رسانی در عرصه‌های گوناگون اظهار کرد: به عنوان مثال در عرصه بهبود معتادان و توانمندسازی آنها نیز سپاه استان به منظور اداره این مرکز وارد عمل شد اما باید مراقب باشیم که آنها را در تجهیز و پشتیبانی مرکز جامع توانمندسازی تنها نگذاریم.

مرتضوی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها این مرکز قابلیت اسکان و ساماندهی نزدیک به هزار نفر معتاد و کارتن‌خواب را دارد و اگر حمایت‌های مناسبی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گیرد، اتفاقات بسیار خوبی در سطح شهر اصفهان و چند شهرستان رخ خواهد داد.

نظر شما