شناسهٔ خبر: 58632021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف و کولاک، گردنه‌های استان زنجان را فراگرفت

زنجان - ایرنا -کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بارش برف و کولاک گردنه‌های استان را فراگرفته و تردد در آنها تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان استان غالبا ابری و با بارش برف همراه است.

سلطانی گفت: همچنین سرعت وزش باد از ساعات آینده در مناطق مختلف استان شدت خواهد گرفت که ارتفاعات و گردنه های استان را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این مسوول هواشناسی استان افزود: بر همین اساس هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت لزوم خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید و بارش خفیف برف و کولاک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: از پایان هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور محسوسی کاهش می یابد.

سلطانی گرمترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت گذشته را گیلوان با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و سردترین را قیدار با منفی ۲ درجه بیان کرد و گفت: هم اکنون دمای هوا در زنجان صفر درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان صفر و هفت درجه، خرمدره صفر و هشت درجه، ابهر صفر و ۹ درجه، آببر ۱۰ و ۱۷ درجه، سلطانیه منفی یک و ۶ درجه، قیدار منفی ۲ و چهار درجه و ماهنشان چهار و ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما