شناسهٔ خبر: 58631964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

۵۰ شرکت دانش بنیان جدید در استان سمنان تشکیل می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱۰ شرکت دانش بنیان است، گفت: ۵۰ شرکت جدید نیز در حال دریافت مجوز برای تشکیل و فعالیت در عرصه‌های مختلف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح مرکز همایش‌های بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان، تاکید کرد: استان سمنان استانی دانشگاهی و فرهیخته بوده و نرخ با سوادی استان از میانگین کشوری بالاتر است که به همین دلیل آمادگی کامل برای‌حمایت از حوزه دانشگاه در استان وجود دارد.

وی افزود: بزرگترین پروژه دانشگاهی، مرکز همایش‌های شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه سمنان امروز با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید که از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان برای تکمیل این پروژه اعتبار تخصیص یافت.

استاندار سمنان ادامه داد: خوشبختانه در اتفاقات اخیر کشور، با بصیرت و همراهی دانشجویان استان، مطالبه گری هوشمندانه همراه با بصیرت شکل گرفت و کوچک‌ترین ناهنجاری نداشتیم و ارزشهای ما در استان حفظ شد که این مهم را مرهون همراهی دانشجویان با مجموعه ریاست دانشگاه، اساتید و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هستیم.

هاشمی بیان کرد: در حوزه دانش بنیان از ابتدای سال گذشته ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال بود که در حال حاضر به ۱۱۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته و مجوز فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان دیگر نیز در حال صدور است.

وی افزود: امروز ۱۰ معدن فعال در سطح استان در حوزه فرآوری فعالیت خواهد دارد که ۱۱ معدن دیگر نیز در بحث فرآوری در دست اقدام است.

استاندار سمنان بیان کرد: در دهه فجر سال گذشته ۵۰۸ پروژه عمرانی اقتصادی و کلنگ زنی برای استان مهیا شده بود که این میزان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ به ۹۴۸ پروژه افزایش یافته که می‌توان گفت از لحاظ تعداد ۸۶ درصد رشد داشته است.

نظر شما