شناسهٔ خبر: 58631508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم سالاری دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس؛ استعمار و قدرت‌های زورگو به نوعی خودشان را بر جهان مسلط و بزرگتر می‌بینند، طبیعتا هر که با آن‌ها باشد در معرض هجمه و حمله کمتری هست

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رادیو گفتگو در برنامه صبح و گفتگو، با آقای صباغیان عضو کمیسیون شورا‌های مجلس  شورای اسلامی، گفتگویی انجام داد که به شرح ذیل می باشد.

سوال: من یادم هست که شهر‌های حوزه انتخابیه شما تعداد زیادی بود درست است؟

صباغیان: بله، حوزه انتخابیه مهریز در استان یزد شامل ۶ تا شهرستان است، شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست، شهرستان‌هایی هست که در حوزه انتخابیه بنده هست.

سوال: جنابعالی عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی هستید کمیسیونی که مرتبط است با حوزه‌های فعالیتی که به حضور مردم در ابعاد مختلف نظام جمهوری اسلامی بر می‌گردد و یکی از جلوه‌های مردم سالاری دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی؛ تحلیل حضرتعالی را در این خصوص داشته باشیم. درباره نقشی که انقلاب اسلامی برای مردم قائل هست و قائل شد در اداره امور؟

صباغیان: همانطور که می‌فرمایید ما در دهه فجر قرار داریم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام به ایران اسلامی، در این چند دهه گذشته بحمدالله نظام اسلامی دستاورد‌های خیلی خوبی را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های دفاعی، امنیتی، نظامی و خصوصا حوزه استقلال سیاسی داشتیم. طبیعتا این وضعیت در همه استان‌ها و همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌ی ما هم بحمدالله ساری و جاری بوده است. ما در زمینه حوزه بهداشت و درمان، در حوزه راه، در حوزه سرمایه گذاری و صنعت، تحول خیلی خوبی نسبت به قبل از انقلاب در کل ایران از جمله شهرستان‌های حوزه ما هم شکل گرفت، حالا این وضعیت منافی این نیست که مسائل و مشکلاتی هم ما داریم در خصوصا زمینه‌های معیشتی و اقتصادی، طبیعتا این استقلال سیاسی که ایران اسلامی بعد از انقلاب به دست آورد، یک هزینه‌هایی را برای ما تحمیل کرد، هزینه جنگ، هزینه تحریم، هزینه فشار‌های اقتصادی که الان دشمنان ما روی این موضوعات بر مردم تحمیل کردند، ولی در مجموع بحمدالله دستاورد‌های خیلی خوبی و اقدامات خوبی در مناطق مختلف خصوصا مناطق محروم ما که حوزه انتخابیه ما به دلیل دوری از مرکز استان از محرومیت‌های زیادی برخوردار بوده است، هنوز بعضی از جا‌ها از لحاظ بهداشت و درمان واقعا دچار مشکل بودند و ظرف این چند سال الحمدالله اقدامات خیلی خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته، ولی انشاالله که ما بتوانیم با تدبیر، با همراهی و همکاری و وحدت خدمات بیشتر و بهتری را به مردم شریف ایران اسلامی از جمله حوزه انتخابیه مهریز انجام بدهیم.

سوال: انشاالله، اما نکته‌ای که مطرح است علیرغم آن چه که جنابعالی هم توضیح دادید و اشاره کردید همین بعد مردمی انقلاب اسلامی را دشمنان سعی می‌کنند که به آن هجمه وارد کنند و به ویژه مردم سالاری دینی که یک تعریف جدید و یک روش جدید و یک مدل جدید حکومتی هست.

صباغیان: متوجه سوال شما نشدم منظورتان چیست؟

سوال: عرض کردم که علیرغم این که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران یک نظام کاملا مردمی هست جنابعالی هم توضیح دادید و مردم هم در شکل گیری انقلاب و هم در پیروزی انقلاب نقش داشتند و هم بعد از آن طی این ۴۴ سال در اداره حکومت و نوع حکومت کاملا اثرگذار و موثر بودند، اما همواره دشمنان نظام تلاش می‌کنند که این بعد مردمی را هدف قرار بدهند و مردمی بودن انقلاب ایران و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند. خیلی از کشور‌هایی که شاید حتی رنگ و روی انتخابات را هم به خودشان ندیدند از جمله همین موارد هستند که بعد مردمی انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند به نظر شما هدفشان از این اقدامات چیست؟

صباغیان: استعمار و قدرت‌های زورگو به نوعی بر جهان خودشان را مسلط و بزرگتر می‌بینند، طبیعتا هر که با آن‌ها باشد در معرض هجمه و حمله کمتری هست ولو با شعار‌ها و سیاست‌های آن‌ها یکسری تفاوت‌ها هم داشته باشد ما کشور‌هایی را می‌بینیم مثل مصر یا حکومت قبیله‌ای عربستان یا بعضی از کشور‌های دیگر یا حتی بعضی از دیکتاتور‌ها مورد حمایت آن‌ها هستند. ولی اگر با سیاست‌های آن‌ها دولت‌ها و کشور‌ها خودشان را تطبیق ندهند طبیعتا ولو مردم سالاری باشند از طرف آن‌ها قابل پذیرش نیست و مورد حمله و هجمه قرار می‌گیرند. این یک اصولی است که هم تناقض دارد و هم این که در سیاست‌های چند دهه گذشته آمریکا و کشور‌های قدرتمند وجود داشته است. ولی ما نباید با این گونه حرف‌ها و دشمنی آن‌ها خودمان را تغییر بدهیم و از یک طرف هم نباید ما به خودمان به نوعی غره بشویم که هیچ عیبی نداریم، ما در حوزه‌های مختلف اشکالاتی داریم، ولی باید این اشکالات برطرف شود باید هر چه بیشتر نقش به مردم داده شود هر چه بیشتر باید مسائل اقتصادی و مشکلات کشور برطرف بشود و ضعف را برطرف کنیم، ولی این که آن‌ها نظام ما مورد پسندشان نیست و یا آن‌ها بر فرض مثال خوششان نمی‌آید نباید ما به این خاطر سیاست‌ها و برنامه هایمان را تغییر بدهیم، ولی در کل اگر ضعف و اشکالی هست که وجود هم دارد باید برطرف کنیم، ولی دشمنی آن‌ها یک دشمنی ذاتی هست اگر ما فردا دستمان را بالا ببریم و تسلیم آن‌ها بشویم به هر چه خواستند انجام بدهیم طبیعتا این دفعه خیلی از این حرف‌ها و صحبت‌ها علیه ما کم می‌شود، ولی تا زمانی که استقلال داشته باشیم، تا زمانی که بر اصول انقلاب خودمان مسر باشیم طبیعتا دشمنی هست و خداوند هم کمک می‌کند تا به حال شکست خوردند نتوانستند به نتیجه‌ای برسند بعد از این هم همین خواهد بود، ولی عرض می‌کنم این جمله‌ی ما و این صحبت ما نباید فراموش کنیم مسائل و مشکلاتی را که داریم در حوزه‌های مختلف باید با تدبیر باید با مدیریت صحیح و تلاش انشاالله به نحوی هم مسائل و مشکلات کشور حل شود و دشمنان نتوانند از مسائل و مشکلات هم سواستفاده کنند.

پایان

نظر شما