شناسهٔ خبر: 58630840 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تجملیان:

سامانه‌های ارتباطی مردم با شهرداری یزد در ۱۳۷ تجمیع می‌شود

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری در قبال شهروندان، ارائه خدمات و وظایف فراوانی دارد و برای بهبود این خدمات سامانه‌های ارتباط مردمی شهرداری تجمیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید تجملیان صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه_ در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: گاهی خدمات و فعالیت‌هایی که انجام آن مستلزم ایفای نقش چند بخش از شهرداری است به خوبی انجام نمی‌شود که نمونه یکی از این موارد، فرایند پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان است.

وی افزود: هنگام آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی شهر مشاهده کردیم که مدیریت ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری در ساعت‌های اداری پاسخگوی مردم بودند و در خارج از ساعت اداری سامانه ۱۳۷ دارای پاسخگوی صوتی خود کار بود، البته بخش قابل توجهی از تماس‌های مردمی که ضبط می‌شد رسیدگی و پیگیری نمی‌شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بر همین اساس در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها علاوه بر کمیسیون نظارت و حقوقی، چندین ماه با حضور مدیران و کارشناسان مختلف داخل و خارج از شهرداری گفت‌وگو و تبادل نظر شد تا مشخص شود کدام یک از بخش‌های فرایند ارتباط مردمی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان باید اصلاح شود تا پاسخگویی به مردم به صورت مطلوبی انجام گیرد.

تجملیان افزود: در این باره طرحی با ۹ دسته تکلیف تهیه شده است که بعضی تکالیف مربوط به همه بخش‌های شهرداری و بعضی دیگر تکالیف خاص برای شش بخش شهرداری است که بیشترین ارتباط کاری پیرامون فرایند شکل‌گیری «نظام جامع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های شهروندی (۱۳۷)» را دارند که این شش بخش شامل سازمان فاوا، مدیریت ارتباطات و روابط بین‌الملل، حراست، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیریت بازرسی است که وظایف و تکالیف آن‌ها در این طرح تعیین شده است.

وی تصریح کرد: در طرح تهیه شده از نخستین مرحله‌ای که شهروند درخواست خود را ثبت می‌کند تا مرحله آخر که درخواست شهروند توسط بخش مربوطه انجام شده یا پاسخی منطقی دریافت شود، بررسی می‌شود، اگر درخواست و مطالبه شهروند به‌طور صحیح و منطقی پیگیری نشد، بخش و فرد مربوطه باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در آینده نزدیک سامانه‌های گوناگون ارتباطی مردم با شهرداری یزد در ۱۳۷ تجمیع خواهد شد، گفت: سازمان فاوا شهرداری در این طرح مصوب شورای اسلامی شهر مکلف شده است، تمام شماره‌هایی که پل ارتباطی شهروندان با شهرداری است را به سامانه ۱۳۷ معطوف کند.

وی تاکید کرد: مدیریت ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری یزد متولی اصلی این طرح است و مقرر شد پاسخگویی دو نفر اپراتور آن به درخواست‌های مردمی به یک مرکز ارتباطی معتبر واگذار شود و در هر زمان از شبانه‌روز متناسب با نیاز مردم تعداد اپراتورهای پاسخگو به‌نحوی تأمین شود که با کمترین میزان معطلی، به مردم پاسخ داده شود.

نظر شما