شناسهٔ خبر: 58630530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

پرداخت ۶۰ درصدی اعتبار جوان‌سازی نخل‌های بوشهر

مژده پاینده

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۶۰درصد از مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیاء و اصلاح نخل‌های این استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

شاپور رضایی سه‌شنبه ۱۸ بهمن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: : در دور اول سفر هیات دولت در مهرماه سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری برای جوان سازی و توسعه نخل‌های استان مصوب شد که ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به بانک‌های عامل ابلاغ و ۶۰ درصد از آن جذب شد.

وی اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر، در راستای اجرای طرح تحول نخل‌های دشتستان، برای بخش سعدآباد ۳۰ میلیاردتومان مصوب شد که همه این رقم پرداخت شده است، همچنین این طرح در آبپخش نیز ۶۵ میلیارد تومان مصوبه داشت که ۳۵ میلیارد آن پرداخت شده است و پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص پروژه‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای دهه فجر و سفر رئیس جمهور بیان کرد: ۴۰ پروژه بزرگ با اعتبار ۶۰۶ میلیارد تومان در استان بوشهر آماده افتتاح است که ۴۲۷ اشتغال مستقیم را به دنبال دارد و عملیات اجرایی ۱۵ پروژه بزرگ با اعتبار سه هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان نیز آغاز خواهد شد که زمینه اشتغال سه هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر صاحب پروژه افتتاحی و میزبان آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها هستند، اضافه کرد: پروژه‌های افتتاحی شامل: مرغداری، کارخانه بسته‌بندی خرما، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان از ضایعات، گلخانه، سردخانه، مزارع پرورش ماهی و میگو، کارخانه بسته‌بندی خشکبار، بند سنگ ملاتی، آبیاری تحت فشار، کشتارگاه و اولین شهرک شیلاتی کشور هستند.

به گفته وی وی، مهمترین طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی استان بوشهر که آغاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، شامل: اولین کشتارگاه دام صنعتی به‌همت بخش خصوصی در شهرستان بوشهر، مجتمع‌های پرورش میگو در شهرستان‌های بوشهر و دیلم، گلخانه‌ ۲ هکتاری که از شیرین‌سازی آب دریا و پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کند، هستند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به احداث اولین شهرک شیلاتی کشور در استان بوشهر گفت: این پروژه از مصوبات دولت بوده است که برق‌رسانی موقت آن در این دهه فجر افتتاح خواهد شد که اقدامی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما