شناسهٔ خبر: 58630084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهادری جهرمی:

نقدینگی دولت‌‌ قبل، نتیجه اعتماد به غرب بود

سخنگوی دولت، اظهار داشت: حجم نقدینگی در دولت‌ یازدهم و دوازدهم، نتیجه اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: حجم نقدینگی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود، یعنی یک بمب و بهمن نقدینگی؛ این نتیجه اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور بود.

<div id="video-display-embed-code_9209976"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3745440/9209976?width=600&height=350"></script></div>

سخنگوی دولت، تصریح کرد: شاخص‌های اقتصادی بانک مرکزی در دولت یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد که تورم و خلق پول در ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بهادری جهرمی، اظهار داشت: دولت باید سال‌ها تلاش کند تا شرّ بهمن نقدینگی را از دلار، بورس، سکه، ارز و اقتصاد کشور، کم کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن با تحریم‌های فلج‌ کننده به‌ دنبال ضربه زدن به اقتصاد بوده است تا ایمان مردم به رشد و آینده روشن را زیر سؤال ببرد، گفت: برخی از مقامات داخلی ما لبه دوم این قیچی تحریم شدند و اعلام کردند که توان پیش بردن کاری را نداریم و فقط می‌توانیم آبگوشت بزباش تولید کنیم!

بهادری جهرمی، تصریح کرد: در زمان رژیم پهلوی نیز نخست‌وزیر وقت (رزم‌آرا) در مجلس گفت که توانایی ساخت آفتابه گِلی را هم نداریم!

نظر شما