شناسهٔ خبر: 58629099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

چمران:

کمک نقدی به زلزله‌زدگان خوی در دستور کار شورا قرار می‌گیرد/ ۴ هزار هکتار بافت فرسوده؛ خطری بیخ گوش تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا و شهرداری کمک نقدی به زلزله زدگان را در دستور کار قرار خواهند داد و پس از بررسی و تصویب در صحن شورا، این کمک نقدی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز نیروی هوایی اظهار کرد: از آن روز به بعد ارتش به ملت پیوست و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی عفو پدرانه و قدرتمندانه مقام معظم رهبری انجام شد، خاطرنشان کرد: جوانانی که فریب خورده بودند و در دنیای مجازی سیر می کردند، مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند؛ شاید ما کوتاهی کردیم که نتوانستیم با روش های خوب و از همان مسیر فضای مجازی، جوانان را جذب کنیم و دشمن آنها را جذب کرد و حرکات خطرناک با لطف الهی و خودنگهداری نیروهای امنیتی کنترل شد.

وی همچنین تصریح کرد: عفو عزتمندانه رهبر معظم انقلاب برای ما بسیار ارزشمند و برای دشمنان ناراحت کننده است، چرا که گسستی که فکر می کردند می توانند بین جوانان ما به وجود بیاورند با این عفو التیام یافت.

چمران با اشاره به زلزله خوی و آسیب دیدن منازل مردم و جان باختن تعدادی از هموطنان یادآور شد: ارتش، سپاه و هلال احمر در لحظات نخستین در خدمت مردم بودند و امیدواریم مساله به خوبی پایان بپذیرد؛ شورا و شهرداری کمک نقدی به زلزله زدگان را در دستور کار قرار خواهند داد و پس از بررسی و تصویب در صحن شورا، این کمک نقدی انجام می شود.

وی ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده ترکیه و سوریه ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود در این ۲ کشور با کمک های جهانی برطرف و از رنج مردم کاسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با هشدار به کشور و تهران در خصوص زلزله گفت: می بینیم که چگونه در چند لحظه یک شهر ویران می شود و باید از این اتفاقات جلوگیری کرد که در این راستا باید مقاوم سازی انجام دهیم و با کاستن کیفیت مصالح به فکر سودآوری نباشیم؛ اگر زلزله رخ دهد، چیزی باقی نخواهد ماند و همان کاخ و قصری که ساخته اند نیز به جا نمی ماند که در آن زندگی کنند.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها زلزله هایی با این قدرت به طور مرتب رخ می دهد، اما این حجم از خرابی ها را ندارند، تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی دقت کافی را داشته باشد و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نیز نظارت نهایی را در این زمینه داشته باشند تا چنین حوادثی، خرابی هایی به این شکل نداشته باشند.

چمران گفت: در تهران چهار هزار هکتار بافت فرسوده دارد که خطری بیخ گوش ماست و نباید از آن غفلت کنیم و در همین راستا یکی از مسائلی که در برنامه چهارم مورد توجه قرار گرفت، ایمن سازی بود که به عنوان یک اصل به آن توجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما