شناسهٔ خبر: 58625823 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

علامت لخته شدن خون چیست؟

لخته شدن خون از بیماری های خاموش و کشنده ای است که آگاهی از علائم و نشانه های آن، به شما برای تشخیص و حتی جلوگیری از ابتلا، کمک بسزایی میکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لخته شدن خون در بدن می‌ تواند یک کشنده خاموش باشد و شما نمی دانید که دقیقاً چه اتفاقی می‌ افتد اما اگر در این مورد اطلاعات کسب کنید و اگاهی خود را بالا ببرید، می توانید علایم تان را بشناسید و بفهمید که آیا در معرض لخته شدن خون در بدن هستید یا خیر که در این قسمت علائم را به شما معرفی می کنیم.

کلسترول خون را با این ادویه کاهش دهید

سر درد شدید دارید

ممکن است به یکباره متوجه شوید که به سر درد شدیدی دچار شده اید. این سر درد هنگام شروع شبیه به میگرن می باشد و تنش های مزمنی را ایجاد می کند که نشان دهنده اتفاقات مختلف از جمله لخته شدن خون در بدن است.

علائم جدید نورولوژیکی پیدا می کنید

اگر متوجه شدید که مشکلاتی مثل سر درد، تاری دید، سرگیجه، غش کردن، از دست دادن کنترل بدن یا تشنج را دارید، بدانید که این ها علائم جدید نورولوژیکی هستند و باید هر چه سریع تر به اورژانس مراجعه کنید.

دل درد شدید دارید

اگر بدون هیچ علتی متوجه شدید که دل‌ درد شدید پیدا کرده‌ اید، این هم می‌ تواند یکی از علائم لخته شدن خون در بدن تان باشد. بعد از دل درد باید به دنبال علائم دیگر در بدن باشید. اگر شک دارید، می‌ توانید علائم خود را به اورژانس اطلاع رسانی کنید.

ورم ساق پا پیدا کرده‌ اید

اگر لخته خون داخل رگ ها شکل گرفته باشد، احتمالا جریان خون مسدود می‌ شود و باعث می‌ شود که بافت های بدن نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. سپس مایع اضافی در ساق پا تجمع پیدا می کند و باعث گرمی، ورم و ناراحتی در این ناحیه می شود و خونرسانی به قلب به درستی انجام نمی گردد.

لکه های کوچک قرمز روی پوست دارید

لکه های کوچک قرمزی که روی پوست ایجاد می شوند، به خاطر مشکلات خونی اتفاق می‌ افتند که این لکه ها ممکن است قرمز، قهوه‌ای یا حتی بنفش باشند و باعث حساسیت شوند و زمانی که به آن ها دست می زنید، خیلی صاف هستند و برجستگی ندارند و اگر آن ها را فشار دهید، رنگ شان تغییر نمی‌ کند.

بدن تان به راحتی کبود می شود

هر کبودی نشان دهنده مشکلی در بدن است که گاهی اوقات به خاطر لخته شدن خون در بدن اتفاق می‌ افتد. این کبودی ها خیلی بزرگ هستند و به طور مداوم رخ می دهند. ممکن است در کمر یا صورت باشند و هیچ دلیل مشهودی نداشته باشند. مهم تر از همه این که خیلی راحت ایجاد می شوند. گاهی اوقات هم با مصرف یک داروی جدید رخ می دهند.

تنگی نفس دارید

تنگی نفس معمولاً در چنین شرایطی ناگهانی اتفاق می افتد و مدام بدتر می شود که می تواند نشان دهنده لخته شدن خون در بدن باشد.

کمر درد دارید

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها اشاره کرده است که سر درد شدید و کمر درد همراه با علائم نورولوژیکی می‌ تواند علامتی از مشکلات بدن و سیستم ایمنی و همچنین لخته شدن خون در بدن باشد.

اگر این علائم را داشتیم چه کار کنیم؟

اگر هر کدام از این علائم را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید سریع تر مشکلات خود را برطرف نمایید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما