شناسهٔ خبر: 58625716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سودانی‌ها در اعتراض به سازش با رژیم صهیونیستی تجمع کردند

تهران- ایرنا- شماری از مردم سودان عصر دوشنبه با تجمع مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور در خارطوم به سازش با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از القدس العربی، شماری از مردم سودان در مقابل ساختمان وزارت خارجه این کشور علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی شعارهایی علیه سازش با رژیم صهیونیستی سردادند و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها «سازش خیانت است» و «نه به سازش با دشمن اسرائیلی» نوشته شده بود.

سودانی‌ها روز یکشنبه نیز تظاهراتی را در شهر خارطوم در اعتراض به سفر ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورشان و تصمیم خارطوم به عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها برگزار کردند.

این تظاهرات به دعوت ائتلاف "سودانی‌های ضد عادی‌سازی روابط" که فوریه ۲۰۲۰ رسما فعالیت خود را آغاز کرد، برگزار شد.

احزاب و جریان‌های سیاسی سودانی ضمن محکومیت تصمیم دولت برای عادی‌سازی رسمی روابط با تل آویو، اعلام کردند که به حمایت از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن ادامه می‌دهند و با هرگونه عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی مخالفت خواهند کرد.

ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته پس از بازگشت از سودان مدعی شد که این رژیم با خارطوم برای عادی سازی روابط به توافق رسیده است.

کوهن افزود: با سه آری به صلح، مذاکره و به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از خارطوم بازگشتیم. پیش نویس توافقنامه صلح با سودان را ارائه کردیم که پس از تشکیل دولت غیرنظامی در آنجا امضا خواهد شد.

پیوستن خارطوم به توافقات آبراهام مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ مورد اشاره قرار گرفت.

سودان در اکتبر سال ۲۰۲۰ از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داده بود که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

نظر شما