اخبار ستون
صاحبخبر - برگزاری نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی با حضور ایرانسل ایرانسل با حضور در نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی (CTEX) ، بهروزترین خدمات مبتنی بر محتوا در فضای مجازی از جمله سرویسهای «لنز»، «دانا»، «سیمبا» و... را به بازدیدکنندگان معرفی می کند. به نقل از روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با سبد کاملی از پلتفرمهای محتوایی که برای مصرف محتوا در فضای مجازی توسعه داده، در نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی ایران شرکت کرده است. این نمایشگاه که به صورت مشترک توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار میشود، از ۱۶ تا ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره)، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، میزبان بازدیدکنندگان است. ایرانسل با ارائه سرویس «تلویزیون اینترنتی لنز» به عنوان بستر پخش فیلم، سریال، پخش رویداد زنده و شبکههای تلویزیونی، سرویس «راویتو» به عنوان پلتفرم اشتراک ویدیو و پخش زنده با امکان کسب درآمد، سرویس «ریتم» به عنوان پلتفرم جامع انتشار موسیقی و موزیک استریم، خدمات آهنگ پیشواز و بستر کسب درآمد برای صاحبان اثر صوتی، سرویس «سیمبا» به عنوان سامانه امن دسترسی کودکان و نوجوانان به محتوی مناسب و «پلتفرم جامع آموزش آنلاین دانا» به عنوان شبکه آموزش مجازی برای تمام فعالان آموزشی، در نمایشگاه CTEX سال ۱۴۰۱ مشارکت کرده است. نمایشگاه فناوریهای محتوای فضای مجازی با رویکرد فراهمسازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی، با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمانهای مشارکتی و زمینه سازی آشنایی با آخرین فناوری های فرهنگی، با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات، برنامهریزی و اجرا شده و اهدافی از جمله حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیتها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت را دنبال میکند. همچنین شبکهسازی فعالان، همافزایی کسبوکارها، رشد همکاریهای ملی و بینالمللی، جذب سرمایه توسط کسبوکارها و معرفی آخرین فناوریهای نوظهور، از چشماندازهای این نمایشگاه است. افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه نسبت به سال گذشته تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به سال گذشته از ۱۴۵ میلیون و ۶۶۷ نفر عبور کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور هر سه ماه یکبار، آخرین آمار مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در قالب یک فایل که برای عموم مردم قابلدسترسی است منتشر میکند. در چهل و سومین فصلنامه منتشر شده از سوی این سازمان، تعداد مشترکان تلفن همراه در پاییز امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و از ۱۴۵ میلیون و ۶۶۷ نفر عبور کرده است. همچنین تعداد مشترکان پهنباند سیار نیز با افزایش ۱۱.۴۶ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به بیش از ۱۰۲ میلیون مشترک رسیده است. اشتراک تلفن ثابت بدون تغییر فاحش نسبت به پاییز ۱۴۰۰ اکنون ۲۹ میلیون و ۳۴۲ مشترک است. در این گزارش تعداد مشترکان پهنباند ثابت نیز از ۱۱ میلیون عبور کرده که نسبت به سال گذشته رشد حدود ۱.۵ درصدی داشته است. گفتنی است این آمار نشان میدهد هنوز میل به استفاده از تلفن و اینترنت ثابت مانند گذشته اندک است. آمار مندرج در این گزارش نشان می دهد که ضریب نفوذ پهن باند سیار به بیش از ۱۲۰ درصد، پهنباند ثابت به ۱۳.۸، تلفن همراه به ۱۷۲ درصد و تلفن ثابت به ۳۴.۶۴ درصد رسیده است. در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه هم اشاره شده است. اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) سهم ۵۳ درصدی دارد و سهم اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ۴۳ درصد است. رایتل نیز ۴ درصد از مشترکان فعال تلفن همراه را پوشش میدهد و سهم بازار مشترکین پهن باند سیار نیز به تفکیک اپراتور از همین قرار است. همچنین ۱۰ درصد از مشترکان پهنباند سیار به اینترنت نسل سوم و ۹۰ درصد به اینترنت نسل چهارم دسترسی دارند. لازم به ذکر است در این گزارش وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه اینترنت ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ نیز مورد بررسی قرار گرفته است بنابراین تعداد شکایات ثبت شده در حوزه مشترکان تلفن و اینترنت ثابت ۷۳ درصد و در حوزه مشترکان اینترنت سیار و تلفن همراه ۲۷ درصد است. فروش آیفون ۱۴ با تخفیف کمسابقه در چین فروشندگان چینی در پی رکود بازار، مدل آیفون ۱۴ پرو اپل را با حداکثر ۱۰ درصد تخفیف عرضه میکنند. نگاهی به اپلیکیشن وب سایت JD.com و وب سایت سونینگ نشان میدهد فروشندگان محصولات الکترونیکی، مدل آیفون ۱۴ پرو را به قیمت ۷۱۹۹ یوان (۱۰۶۲ دلار) عرضه میکنند که ۸۰۰ یوان ارزانتر از قیمت استاندارد در وب سایت رسمی اپل در چین است. بررسی تبلیغات شبکههای اجتماعی توسط رویترز نشان داد شمار دیگری از فروشندگان مجاز محصولات اپل، تخفیفهای مشابه را برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس عرضه میکنند. اپل گاه و بیگاه به فروشندگانی که با آنها در چین همکاری دارد، اجازه میدهد برای تشویق تقاضا، گوشی این شرکت را با تخفیف عرضه کنند. ادیسون لی، تحلیلگر بانک جفریز در یادداشتی برای مشتریان این بانک نوشت: بازگشت کاهش قیمت حتی برای پرفروشترین مدلهای آیفون ۱۴، سیگنال خوبی نیست. چندین برند اندروید هم قیمتها را کاهش دادهاند. طبق برآورد تحلیلگران این بانک، فروش چهار مدل آیفون ۱۴ در ۳۸ روز نخست عرضه در بازار چین، ۲۸ درصد در مقایسه با مدلهای آیفون ۱۳ کاهش داشت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانالایز، فروش تلفن هوشمند در چین، طی سال میلادی گذشته به ۲۸۶ میلیون دستگاه رسید که پایینترین رکورد در یک دهه گذشته بود و فروش در سه ماهه چهارم، به دلیل تقاضای ضعیف، ۱۴ درصد کاهش یافت.∎
نظر شما