شناسهٔ خبر: 58624380 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شبیه سازی مردگان با ChatGPT

مدیر اجرایی متاورس اعلام کرد که ChatGPT در حال تسریع جدول زمانی برای شبیه‌سازی افراد مرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فیوچریسم، به گفته یکی از مدیران اجرایی متاورس، معرفی ChatGPT  توسط شرکت OpenAI ممکن است روند ارائه یک آواتار دیجیتال واقعی و مبتنی بر هوش مصنوعی از مردگان را خیلی زودتر از موعد تسریع بخشد.

آرتور سیچوف، مدیر عامل «سامنیوم اسپیس» که شرکت او  در حال کار روی توسعه حالت «Live Forever» برای آواتارهای ربات در دنیای واقعیت مجازی است گفت: هوش مصنوعی بسیار سریع تر از تصورات در حال پیشرفت است و توسعه این چت بات می تواند به ما در تسریع پیش بردن این پروژه دو سال زودتر از موعد مقرر کمک کند.

سیچوف گفت: با تکنولوژی رو به پیشرفت اگر من بمیرم مردم می توانند با آواتار، حرکات و  صدای من صحبت کنند و شاید در 10 دقیقه اول هنگام صحبت با آن شخص، ندانید که در واقع هوش مصنوعی است.

طبق گزارش‌ها توسعه‌دهندگان در حال مبارزه با نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات ضبط ‌شده مورد نیاز برای آواتارهای «Live Forever» و دیگر ربات‌ها هستند تا آن‌طور که می‌خواهند کار کنند، آنها ادعا می‌کنند که قبلاً در ظرفیت ربات‌ها و شبیه تر شدنشان به انسان گام‌هایی برداشته‌اند. آواتارهای دیجیتالی مردگان از طریق ربات ها صحبت می کنند(ربات هایی که به نوبه خود روی داده های محدود و بدون زمینه آموزش دیده اند).

پایان پیام/

نظر شما