شناسهٔ خبر: 58620787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عکس| رسمی: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی قطر شد

ورزش سه نوشت: کارلوس کی‌روش پرتغالی رسما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال قطر انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

سرانجام بعد از کش و قوس فراوان و شایعاتی که حدود ۲ ماه به طول انجامید، فدراسیون فوتبال قطر، با اعلام رسمی انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی عنابی‌پوشان، از ماموریت او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ در این کشور خبر داد.

سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران که سابقه دو صعود به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ همراه با ایران را در کارنامه دارد، حالا دومین تجربه آسیایی خود را در کشوری پشت سر می‌گذارد که بعد از قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات و میزبانی موفق از جام جهانی ۲۰۲۲ ، در کمتر از یک سال آینده میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

1799024

کارلوس کی‌روش در حالی چند دقیقه پیش رسما به عنوان سرمربی تیم ملی قطر انتخاب شد که حدود یک هفته پیش، با انتشار متنی در حساب‌های رسمی خود در فضای مجازی، از تیم ملی ایران خداحافظی کرد و از سفر و تجربه‌ای جدید سخن گفت. او چند روز گذشته را با حضور در دوحه و زیر نظر گرفتن مسابقات لیگ ستارگان قطر پشت سر گذاشت.

1799032

بدون شک اولین ماموریت سرمربی جدید قطر، موفقیت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. جایی که قطر به عنوان میزبان مسابقات و البته مدافع عنوان قهرمانی وارد مسابقات می‌شود و به دنبال کسب نتایج درخشان است.

اما دومین و البته مهم‌ترین ماموریت عنابی‌پوشان همراه با کی‌روش رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ است. مسابقاتی که با افزایش تیم‌های شرکت‌کننده، شانس تیم‌های آسیایی را برای حضور در مسابقات بالا برده و قطر هم به دنبال استفاده از این فرصت و حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد بود.

1799031

بیشتر بخوانید:

257 251

نظر شما