شناسهٔ خبر: 58620439 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

تیم جدید کی‌روش مشخص شد + عکس

سرمربی پیشین تیم ملی ایران روی نیمکت قهرمان آسیا می‌نشیند.

صاحب‌خبر -

تسنیم: فدراسیون فوتبال قطر به‌صورت رسمی اعلام کرد که کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور انتخاب شده است.

کی‌روش از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و همراه با این تیم، به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ راه یافت. وی همچنین شهریور ۱۴۰۱ جانشین دراگان اسکوچیچ شد و در جام جهانی ۲۰۲۲ روی نیمکت ایران نشست که این جام را با شکست برابر انگلیس و آمریکا و غلبه بر ولز ترک کرد. در واقع این مربی در مدت بیش از ۸ سال حضور در ایران به عنوانی دست پیدا نکرد.

قطر پس از پرتغال، امارات، آفریقای جنوبی، ایران، کلمبیا و مصر، هفتمین تیم ملی خواهد بود که کی‌روش روی نیمکت آن می‌نشیند. نقطه اوج کاری مرد پرتغالی، به سرمربیگری رئال مادرید در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ و دستیاری سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ و نیز بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ مربوط می‌شود.

فلیکس سانچس پیش‌تر سرمربی تیم ملی قطر بود و در سال ۲۰۱۹، «عنابی‌ها» را به بزرگترین افتخار ملی این کشور یعنی قهرمانی جام ملت‌های آسیا رساند. پس از سه شکست قطر در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ که ضعیف‌ترین عملکرد یک تیم میزبان در تاریخ جام جهانی به شمار می‌رفت.

کی‌روش سرمربی تیم ملی قطر شد؟ + عکس

برچسب‌ها:

نظر شما