شناسهٔ خبر: 58617666 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

تعامل فرودگاه‌ ها و شرکت‌ های هواپیمایی افزایش می یابد

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور رونق اقتصاد صنعت هوانوردی و دستیابی به رشد پایدار، تعامل و همکاری فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به منظور رونق اقتصاد صنعت هوانوردی و دستیابی به رشد پایدار، تعامل و همکاری فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی افزایش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تعامل فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی افزایش می یابد.

خوشخو تاکید کرد: عدم توازن، تعامل و همکاری بین بخش فرودگاهی و شرکت های هواپیمایی یکی از چالش های موجود در صنعت هوانوردی است که همواره مانعی برای رشد و پویایی این صنعت به شمار می رود، بنابراین امکان برقراری تعاملات سازنده بین بخش های مذکور به منظور افزایش بهره وری و رونق اقتصادی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه با تغییر و اصلاح رویکرد ها می توان مشکلات موجود در این بخش را به نقاط قوت و فرصت تبدیل کرد، افزود: به همین منظور سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سیاست گذار اصلی در حوزه های کلان صنعت هوانوردی ، بررسی فرصت ها و چالش های موجود بین فرودگاه ها، ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی و ارائه دهندگان خدمات فرودگاهی و همچنین شرکت های هواپیمایی به منظور بهره بردار صنعت هوانوردی کشور را در دستور کار قرار داد، تا با رفع این موانع، اعتلای جایگاه هوانوردی کشور در عرصه های داخلی و جهانی را شاهد باشیم.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رویکرد تسهیل فرایندها و مقررات زدایی به منظور هموار کردن مسیر رشد و توسعه صنعت، تصریح کرد: در هم اندیشی فرصت ها و چالش های شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها که قرار است در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ برگزار شود، راهکارهای ایجاد توازن بین ایمنی و اقتصاد عملیات هوانوردی جهت رسیدن به رشد پایدار و همچنین راهکارهای افزایش بهره وری و تسهیلات فرودگاهی وکاهش زمان تأخیر در عملیات فرودگاهی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما