شناسهٔ خبر: 58613825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نقشه کی‌یف برای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

بنا به ادعای چند منبع موثق اسرائیلی و اوکراینی، کی‌یف قصد دارد در جریان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اوکراین، برای «آزمودن» تعهد و حمایت تل‌آویو، مجموعه‌ای از درخواست‌ها را مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، منابع صهیونیستی و اوکراینی مدعی شدند که رژیم کی‌یف با هدف «آزمودن» تعهد تل‌آویو برای حمایت از اوکراین، در سفر احتمالی الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اوکراین، مجموعه‌ای از درخواست‌ها را مطرح خواهد کرد.

به گفته این منابع، کی‌یف نخستین سفر مقام ارشد صهیونیستی به اوکراین طی یک سال اخیر را فرصتی برای «راستی آزمایی تمایلات و سیاست» کابینه جدید رژیم صهیونیستی در قبال اوکراین می‌داند. ظاهراً کی‌یف از کوهن خواهد خواست تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ملاقات کند اما این ملاقات به این بستگی دارد که آیا دیپلمات صهیونیستی آماده است تا در یک سخنرانی علنی، مسکو را محکوم کند یا خیر!

منابع اوکراینی مدعی شده‌اند که «زلنسکی برای گرفتن عکس یادگاری با کوهن ملاقات نخواهد کرد و طرف اسرائیلی هم انتظار دارد که این جلسه بدون عکس برگزار شود.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی همواره مدعی بوده که تلاش دارد تا موضعی دیپلماتیک بین مسکو و کی‌یف اتخاذ کند. یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اتخاذ موضعی شدیدتر درباره جنگ، مسکو را در ملاء عام محکوم کرد و ظاهراً کی‌یف امیدوار است که کابینه جدید رژیم صهیونیستی نیز موضعی مشابه اتخاذ کند.

به نوشته گزارشی مجزا در تارنمای « Walla»، اوکراین همچنین خواستار وام ۵۰۰ میلیون دلاری از تل‌آویو شده و تارنمای «آکسیوس» مدعی شده که کوهن تنها برای ارائه این وام ۵۰۰ میلیونی آمادگی دارد.

کوهن ماه گذشته در تماس تلفنیبا دیمیتری کولِبا، همتای اوکراینی خود، دعوت سفر به کی‌یف را پذیرفت اما زمان دقیق این سفر همچنان در هاله‌ای از ابهام است. او همچنین متعهد شده تا سفارت اسرائیل در کی‌یف را طی ماه‌های آتی به طور تمام و کمال بازگشایی کند.

کوهن پس از انتصابش در اواخر دسامبر، گفته بود که تل‌آویو درباره جنگ جاری در اوکراین «کمتر حرف می‌زند» اما متعهد شد تا رژیم صهیونیستی همچنان به ارسال کمک «بشردوستانه» به کی‌یف ادامه دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ‌طلب و افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که کابینه وی، به جای «تسلیم شدن مقابل دستورات جامعه بین‌الملل»، سیاست خارجی تل‌آویو را به شکلی اصلاح خواهد کرد که بیشتر با منافع صهیونیست‌ها همخوانی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی خلاف غرب، تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و تنها به تامین تجهیزات محافظتی و پوششی، از جمله ماسک گاز، جلیقه ضدگلوله، کلاه‌جنگی و آمبولانس‌های زرهی و همچنین کمک‌های بشردوستانه اکتفا کرده است.

نظر شما