شناسهٔ خبر: 58613806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران عنوان کرد

تحول در توسعه ناوگان حمل و نقل پایتخت در سال ۱۴۰۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش قابل توجه سهم بودجه توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده مدیریت شهری خبر داد و این موضوع را نشان‌دهنده اراده و همت شورای شهر و شهرداری تهران برای تحقق این مهم دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلال بهرامی با تأکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی و تأثیر آن بر تحول در شهر با محوریت حمل و نقل عمومی، گفت: مذاکرات مستمری با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده داشتیم که خوشبختانه اعضای شورا با نظر مثبت، موافقت کردند تا بخش عمده‌ای از بودجه سال آینده شهرداری تهران صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

وی افزود: برای کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوای تهران، چاره‌ای جز کاهش استفاده از خودروهای شخصی وجود ندارد و عملی کردن این موضوع، نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه شبکه مترو است که عملیاتی شدن آن، نیاز به تصمیم تحولی و تخصیص اعتبارات و بودجه کلان دارد.

بهرامی اظهار کرد: شهرداری تهران در تلاش است تا میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را بر اساس برنامه‌ای سه ساله افزایش دهد و سهم فعلی ۶۶ درصدی تردد شهروندان با وسایل نقلیه شخصی را تا جای ممکن کاهش داده و سهم وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در اهمیت و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد چرا که بهترین وسیله حمل و نقل عمومی، مترو است در صورتی که برای توسعه مترو به ۳۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تأمین این میزان اعتبار، بدون مشارکت بخش خصوصی عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود و شهرداری تهران در تلاش است تا با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا جای ممکن این مهم را محقق کند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز در نظر داریم سال آینده ۲ هزار دستگاه اتوبوس را به صورت مستقیم و جدا از سهم وزارت کشور از یکی از سازندگان داخلی خریداری کنیم، ضمن اینکه پیش‌پرداخت خرید ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را واریز کرده‌ایم که فعلاً ۱۶۲ دستگاه آن را تحویل گرفته‌ایم که امیدواریم وزارت کشور و سازندگان داخلی کمک کنند تا این اتوبوس‌ها به موقع به شهرداری تهران تحویل داده شود.

انتهای پیام

نظر شما