شناسهٔ خبر: 58613535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

/فجر ملی/ پرداخت سهم عمده‌ای از وام ازدواج در کشور توسط بانک ملی ایران

بانک ملی ایران طی ده ماه امسال سهم عمده و نقش قابل توجهی در پرداخت وام‌های قرض الحسنه ازدواج به جوانان و خانواده‌های واجد شرایط در شبکه بانکی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، وام ازدواج در این بانک از ابتدای سال تا پایان دی ماه بی وقفه پرداخت شده است که بر این اساس طی این مدت بیش از ۱۵۴ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

بر این اساس، بانک ملی ایران با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان دی اعتباری به ارزش ۲۱۴ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال در راستای پرداخت وام ازدواج به ۱۵۴ هزار و ۸۳۶ نفر صرف کرده است که به طور متوسط روزانه در این مدت ۵۱۶ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده اند.

بانک ملی ایران در همین مدت ۴۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه فرزندآوری به ۱۱۰ هزار و ۲۱۰ متقاضی پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است براساس آمار‌های موجود پرداخت وام ازدواج توسط بانک ملی ایران (صندوق پس انداز ملی ایران) به جوانان و واجدین شرایط طی ده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

گفتنی است، این بانک طی سال گذشته یک سوم از کل وام‌های قرض الحسنه ازدواج را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

اکنون براساس قوانین بالادستی سقف وام قرض الحسنه ازدواج در سال جاری برای هر یک از زوجین یک میلیارد و دویست میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ساله و نرخ چهار درصد کارمزد از سوی بانک ملی ایران پرداخت می‌شود.

متقاضیانی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می‌توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند.

نظر شما