شناسهٔ خبر: 58613429 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلیلی در مراسم بهره‌برداری از مجموعه اتاق تمیز:

استفاده از خدمات اتاق تمیز دانشگاه برای تمام دانشجویان و پژوهشگران میسر است

رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه مجموعه اتاق تمیز دانشگاه در دو بخش میکروالکترونیک و زیستی فعالیت می‌کند، گفت: اتاق تمیز میکروالکترونیک با هدف ارتقای توانمندی‌‏ها و امکانات کافی در جهت ساخت ادوات و ریزافزاره‌‏های میکرو و نانومتری در محیط اتاق تمیز با کلاس ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ساخته شده است. استفاده از خدمات این مجموعه برای کلیه‏ دانشجویان کشور، پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی و صنایع مرتبط، میسر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسول جلیلی امروز در مراسم بهره‌برداری از مجموعه اتاق تمیز این دانشگاه و افتتاحیه مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف که با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری صورت گرفت، با انتقاد از موضع‌گیری‌های اخیر نسبت به دانشگاه شریف، گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های افتخارآفرین و مهم کشور است و اگر اقتدار آن را تامین کنیم، قطعا اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تضمین خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: این دانشگاه با وجود همه مشکلات و موانع سعی کرده به ماموریت ویژه خود برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص درست عمل کند؛ اما برای این کار نیازمند وجود نگاهی متفاوت به این دانشگاه در حوزه تامین بودجه و غیره هستیم.

به گفته جلیلی، دانشگاه شریف نیازمند نوسازی است تا به دانشگاه مقتدر کشور بدل شود و ماموریت خود را درست و کامل انجام دهد. مجموعه اتاق تمیز دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش میکروالکترونیک و زیستی فعالیت می‌کند. اتاق تمیز میکروالکترونیک با هدف ارتقای توانمندی‌‏ها و امکانات کافی در جهت ساخت ادوات و ریزافزاره‌‏های میکرو و نانومتری در محیط اتاق تمیز با کلاس ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ ساخته شده است. استفاده از خدمات این مجموعه برای کلیه‏ دانشجویان کشور، پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی و صنایع مرتبط، میسر است.

همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و رسول جلیلی رییس دانشگاه شریف؛ مجموعه اتاق تمیز این دانشگاه با هدف تحقیق و توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه میکروالکترونیک، حسگرها و عملگرهای نوین، سامانه‌های ریزمقیاس زیستی و محصولات زیست‌فناورانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف با نام «نوآوری کوانتوم شریف» نیز با هدف آموزش و ترویج علم و فناوری کوانتوم در فضای علمی و مهندسی کشور افتتاح شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، فرآیندهای ممکن در بخش میکروالکترونیک شامل لایه‌نشانی به روش کندوپاش، تبخیر حرارتی و پرتو الکترونی، زدایش تر و خشک، فوتو لیتوگرافی و لیتوگرافی نرم قابل ارائه خدمت است. محور فعالیت‌های اتاق تمیز زیستی دانشگاه صنعتی شریف، طراحی و انجام مراحل تحقیق و توسعه محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی دانشگاه پیش از ورود محصول مورد نظر به بازار دارویی خواهد بود و مأموریت آن، ایجاد پل مطمئن و کارا میان مراحل آزمایشگاهی و پیش ‌بالینی این نوع محصولات تا رسیدن به مرحله درمانی و تولید صنعتی محصول است. مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف نیز در تلاش است با برگزاری رویدادهای آموزشی از جمله کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، کارگاه‌ها، مسابقات علمی و تولید محتوای فاخر از جمله پادکست، تدوین و تولید ویدئوهای آموزشی، معرفی و نقد برترین آثار منتشر شده و تولید اینفوگرافی‌ها، در جهت بالندگی جامعه علمی قدمی مؤثر بردارد.از این مجموعه با توان و گروهی که گردهم آورده است، انتظار می‌رود بتواند سالانه حداقل ۲۰۰ دانش‌آموخته نرم‌افزارهای کوانتومی را به کشور تحویل دهد.

انتهای پیام

نظر شما