شناسهٔ خبر: 58612341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

سکونت بیش از ۹۰۰هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی در بافت ناکارآمد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سکونت بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌ ناکارآمد و مناطق حاشیه شهرها، گفت: توانمندسازی ساکنان این مناطق و ایجاد زمینه‌های مناسب مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم، دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، در نشست بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار استان که با حضور جانشین وزیر کشور در اجرای این طرح تشکیل شد، گفت: سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در استان نیز پیگیری‌های جدی در این رابطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۹ شهر آذربایجان شرقی مبتلا به معضل حاشیه‌نشینی هستند، افزود: ۹۰۰ هزار نفر در کل استان و ۴۵۰ هزار نفر در تبریز، ساکن بافت‌های ناکارآمد و مناطق حاشیه‌ای هستند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای خارج کردن این جمعیت از وضعیت نابسامان، دو کار اساسی لازم است؛ یکی توانمندسازی آنها و دیگری ایجاد زمینه‌های مناسب برای مهاجرت معکوس آنان از جمله اقتصادی کردن فعالیت‌های کشاورزی در مناطق روستایی.

وی افزود: مسأله دیگری که درخصوص این مناطق وجود دارد، مسیرگشایی و جابه‌جایی بخشی از ساکنان آنهاست که در تبریز این کار شروع شده و محدوده‌ای را برای احداث ۷ هزار واحد مسکن برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته‌ایم.

خرّم، موازی‌کاری را مهم‌ترین آسیب این حوزه دانست و گفت: در سطح کلان کشور هم سازمان‌ها و نهادهای مختلف از یک طرح منسجم و فراگیر پیروی نمی‌کنند که این باعث شده بخشی از امکانات و اعتبارات این حوزه مستهلک شده و نتیجه مطلوب هم به دست نیاید.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور در محلات کم‌برخوردار، وضعیت ساکنان این مناطق روزبه‌روز بهبود یافته و از آسیب‌های اجتماعی متعدد ناشی از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

نظر شما