شناسهٔ خبر: 58612275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

۱۵۰ میلیارد ریال برای احداث مسیر دسترسی نمایشگاه بین المللی قم اختصاص یافت

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار، مسیر اصلی دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم به طول ۲.۵ کیلومتر با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از سمت عوارضی قم-تهران احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

اکبر ابدالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: مهمترین بحث در خصوص نمایشگاه بین‌المللی قم، موضوع مسیر دسترسی به آن است، از آنجایی که دستگاه‌های تخصصی حوزه راه به دلیل وقوع حوادث احتمالی با ایجاد انشعاب از آزادراه قم‌-تهران برای دسترسی به این نمایشگاه مخالف هستند، در حال حاضر راه موقتی برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم از طریق مسیر بهشت معصومه(س) ایجاد شده‌است.

وی افزود: اما با توجه به نظر مسئولان ارشد استان برای ایجاد راه‌مناسب دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی قم،‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به دنبال احداث راه دائمی و مناسب برای دسترسی به این نمایشگاه از سمت عوارضی قم-تهران است که پیش‌بینی‌های لازم برای طول مسیر و اعتبارات آن نیز صورت گرفته و فرآیند کار با تعیین پیمانکار از طریق مناقصه دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: وجود نمایشگاه بین المللی در قم،‌ نقش مهمی در معرفی محصولات صنعتی تولید شده در استان و افزایش سهم صادرات دارد و به همین دلیل سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی از تمام ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات این نمایشگاه از جمله راه دسترسی مناسب استفاده می‌کند.

ابدالی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در قم، گفت: وجود پیوست فرهنگی در برگزاری نمایشگاه‌ها دغدغه‌ای است که باید به آن توجه شود، باید شرایط برگزاری نمایشگاه‌ها متناسب با جایگاه شهر مقدس قم باشد و ما از دوستان برگزارکننده نمایشگاه‌ها می‌خواهیم در این رابطه تمهیدات لازم را داشته باشند.

گفتنی‌است شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی استان قم متشکل از ۱۴ تشکل حقوقی، اقتصادی، صنعتی و بازرگانی استان بر حسب مصوبه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. استان قم با شاخص‌های مثبت و توانمندی‌های بالقوه صنعتی، اقتصادی و تجاری زمینه مناسب برای زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرده‌است. شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم فضایی بالغ بر۲۰ هکتار در ابتدای آزادراه قم-تهران برای احداث محل دائمی نمایشگاه‌های استان را در سال ۱۳۸۹ با هدف توسعه فضاهای نمایشگاهی و افزایش تعداد مخاطبان در اختیار گرفت.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما