شناسهٔ خبر: 58612211 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر در وزارت بهداشت برگزار شد

همزمان با میلاد امیرالمومنین و روز پدر، مراسم جشنی به همین مناسب با حضور جمعی از کارکنان وزارت بهداشت و خانواده‌های این عزیزان روز شنبه ۱۵ بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر، مراسم جشنی به همین مناسب با حضور جمعی از کارکنان وزارت بهداشت در سالن آمفی تئاتر این وزارتخانه برگزار شد.

این مراسم با اکران و نمایش فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی آغاز شد و پس از اقامه نماز و صرف نهار، جشن میلاد حضرت علی(ع) به طور رسمی با حضور جمعی از کارکنان وزارت بهداشت و خانواده‌های آنان برگزار شد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی، آغاز گر این مراسم بود. پخش کلیپ و نماهنگ به مناسبت میلاد حضرت علی(ع)، گرفتن عکس یادگاری در این مراسم و اجرای سخنرانی توسط دکتر سجاد کریمان مجد درخصوص مهارتهای زندگی و ازدواج آسان از جمله برنامه های این جشن بود.

مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر  در وزارت بهداشت برگزار شد

دکتر سجاد کریمان مجد در بخشی از این مراسم دقایقی درخصوص مهارت‌های زندگی و ارتباط با همسر سخنانی ارائه کرد و گفت: بیان دلخوری برای همسر، هم نیاز به مهارت خوب صحبت کردن و مهارت خوب شنیدن دارد. بین درد و دل و گلایه فرق زیادی وجود دارد. گلایه یعنی بیان بدحالی با انتظار پاسخ از طرف مقابل. در حالی که دردودل به معنای بیان صرف بدحالی است و انتظار درک از طرف مقابل در دردودل وجود ندارد. طرف مقابل اگر بخواهددر موضع دردودل راهکار بدهد و یا پاسخی درباره صحبت‌ها داشته باشد دردودل را محکوم به دعوا می‌کند. برای همین انتظار این است که وقتی می‌خواهیم با همسرمان درد و دل کنیم به شریک عاطفی‌مان بگوییم که آنچه که در دلم است را برای تو بازگو می‌کنم و فقط می‌خواهم دردودل کنم و به دنبال راهکار و راه چاره نیستم. پژوهش‌ها ثابت کردند حدود ۵۰ درصد از بدحالی آدم‌ها با گوش دادن خوب از بین می‌رود.

مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر  در وزارت بهداشت برگزار شد

وی اظهار کرد: گاهی درد و دل به حاشیه رفته و یا حتی به بحث و فحاشی منجر می‌شود. این کار باعث می‌شود که درد و دل تبدیل به فرایندی شود که نشان‌دهنده عدم ثبات فرد است. فردی که درد و دل را به چنین رفتارهایی می‌رساند نشان می‌دهد که هنوز هیجانات فعال دارد و باید تکنیک‌هایی را برای بهتر شدن حالش بیاموزد.

این روانشناس و مشاوره خانواده افزود: نکته قابل توجه این است که «خودکنترلی» انحصار در ارتباط با خانواده همسر ندارد و یک خصیصه است که نیاز به نهادینه شدن در وجود فرد دارد و باید پیش از آنکه ازدواج کند، این مهارت را کسب کند. خودکنترلی در زندگی شخصی و مدیریت هیجانات و ارتباطات اهمیت ویژه‌ای دارد و یکی از تکنیک‌های آن در لحظه زندگی کردن است. افراد نباید نشخوار فکری داشته باشد و دائم نگران آینده باشد و یا در گذشته زندگی کند و افکار به هم ریخته قدیمی داشته باشد، ذهن آرام به خودکنترلی کمک می‌کند.

مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر  در وزارت بهداشت برگزار شد

وی گفت: احترام حداکثری و ادب و احترام از جنس احترامی که در خانواده همسر وجود دارد اهمیت ویژه‌ای دارد. شاید در خانواده فرد بلند نشدن در مقابل پدر بی‌حرمتی محسوب نشود اما در خانواده همسرش این بی‌احترامی است لذا باید این قواعد را رعایت کند. هیچ وقت همسر را در موقعیت بین خودمان و خانواده‌اش قرار ندهیم این موضوع موجب رفتار نامناسب می‌شود که در هر صورت ما بازی را باخته‌ایم. در گفت‌وگوها واسطه‌ها را حذف کنیم و نگذاریم همسرمان وکیل خانواده‌اش برای ما تلقی شود.

مراسم جشن ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر  در وزارت بهداشت برگزار شد

اجرای گروه سرود و پخش کلیپ سلام فرمانده و اهدای جوایز و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله دارت، فریزبی، لیوان چینی از جمله برنامه های این مراسم بود که با استقبال خاصی از سوی کارکنان وخانواده‌های این عزیزان همراه بود.

نظر شما