شناسهٔ خبر: 58611762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الله‌بداشتی در گفت و گو با ایرنا مطرح کرد:

نسخه راه‌گشای رهبر انقلاب برای بخش خصوصی در مقابل موانع

تهران- ایرنا- عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع تولیدگران گفت: اینکه ایشان به صراحت از رفتار صورت گرفته با بخش خصوصی در اول انقلاب انتقاد کرده و آن را نامبارک و خسارت بار می‌دانند، خود نقطه امید و راهگشایی برای آینده اقتصادی کشور است.

صاحب‌خبر -

سعیدالله بداشتی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه رهبر انقلاب چند روز قبل در دیدار با کارآفرینان و فعالان اقتصادی، یکی از راهبردی‌ترین سخنرانی‌ها در ماه‌های اخیر را ایراد کردند، گفت: نکات برجسته‌ای در سخنان ایشان مشاهده می‌شد که قطعا محل تحلیل و شکل‌گیری نسخه‌های عملیاتی است.

الله بداشتی بر همین اساس افزود: بیانات ایشان دلالت بر تسلط بر مواضع اقتصادی و تحلیل‌های روز اقتصاد بود و در عین حال ایشان تصریح داشتند که بنده قصد و اراده بر دخالت مستقیم در امور ندارم بلکه هدفم تذکر و ارائه نظراتم است. بنابراین رهبر انقلاب در دهه پنجم نظام استقرار یافته جمهوری اسلامی دست بر مسأله‌ای گذاشتند که یکی از مهمترین آفات و آسیب‌های انقلاب است.

عضو مجمع نیروهای خط امام بیان کرد: اتفاق نامناسب و تأسف انگیز نوع رفتار برخی حاکمان وقت، با بنگاه‌های خصوصی و فعالان بخش خصوصی بود که بسیاری از آنان که از خوشنامان بخش خصوصی بودند، از کشور رانده شدند و کارخانه‌های آنان از کارآمدی و توسعه بازماندند و بر سرِ این کارخانه‌ها و بنگاه‌ها در ماه‌ها و سال‌های اول انقلاب، آمد آنچه که نباید می‌آمد.

انتقاد رهبری از رفتار مسؤولانِ وقت با بخش خصوصی

وی با بیان اینکه حتی یکی از صاحبان این کارخانه‌ها بعد از پیروزی انقلاب و مصادره کارخانه‌اش از مسؤلین وقت خواسته بودند که لاأقل بگذارند در محل کارخانه بماند و فعالیت کند و هیچ سهمی هم از آن کارخانه طلب نمی‌کند، تصریح کرد:‌ اینکه در فرمایشات رهبری هم به صراحت به رفتار مسؤولینِ وقت با بخش خصوصی در اول انقلاب انتقاد می شود و آن مواجهه با فعالان بخش خصوصی، نامبارک و خسارت بار دانسته شود، خود نقطه امید و راهگشایی است برای آینده اقتصادی کشور است.

الله بداشتی ادامه داد: اینکه همین امروز نیز، مدیران و حاکمان نظام جمهوری اسلامی به جای راهگشایی برای فعالان اقتصادی، به مانع‌سازی بر سر راه آنها بپردازند و یا مانع توسعه فعالیت‌های آنها از طریق قانونگذاری‌های سخت و بحران آفرین و تایید یا عدم تایید صلاحیت سیاسی و سلیقه‌ای برای فعالان و فعالیت‌های اقتصادی بپردازند، از یک سو و سیاست‌های اعمال شده در وزارتخانه‌های صنعتی و اقتصادی در دولتِ حاکمه، از سوی دیگر، می‌تواند در جهت عکس منویات و راهبردهای رهبری انقلاب باشد.

مانع زایی بر سر راه استقلالِ اقتصادی انقلاب ۵۷

عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود:‌ خاطرم هست که در نیمه دوم دهه ۹۰ خدمت مهندس ترکان عرض کردم که چرا پس از پیروزی انقلاب با امثال حاج برخوردار، لاجوردی، ایروانی و … چنین برخوردهایی شد و چرا این کارخانه های عظیم در غرب تهران که در اوج تولید و رونق در فعالیت و اشتغال زایی بودند و کشورهای خاورمیانه تحت تأثیر آنها بود، چنین غیر معقولانه تعطیل شدند و مدیران و مالکانشان طرد و خانه نشین شدند، آیا این روندها مشکوک نبود؟ که ایشان در پاسخ ضمن تأییدِ این نگاه و تأسف از به انزوا رفتنِ فعالان اقتصادی و کارخانه‌هایشان، تأکید کرد که هدف، خارج کردن حکومت نوپایِ بعد از انقلاب ٥٧، از استقلالِ اقتصادی و صنعتی بوده و ضربات وارده قابل جبران نیست.

بازگشت رونق به بخش خصوصی

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم که مسؤلان اجرایی فراتر از حرف و وعده، برای کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی چه کرده و چقدر کسب و کارها را تسهیل و چقدر سختی و مشقت آفریده‌اند ...!؟ باید بررسی کنیم این نوع مدیریتِ فعلیِ فضای مجازی و محدودیت‌های ایجاد شده، چه ضربه‌ای به خلاقانِ جوان و نوکارآفرینان زده و می‌زند؟ و چقدر توهم توطئه و بی‌اعتمادی نسبت به فعالان بخش خصوصی جای اعتماد و ارتباط مناسب آنها با حکومت را گرفته است.

الله بداشتی همچنین تاکید کرد: بهتر است برای حل این بحران‌ها که امید و اشتغال در حوزه اقتصاد را نشانه رفته و در راستای بازگشت رونق به بخش خصوصی و امیدآفرینی در حوزه کارآفرینی، اراده ای عملیاتی انجام پذیرد.

نظر شما