شناسهٔ خبر: 58611554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول خبر داد:

اخذ کد پلیس برای ۱۰ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اخذ کد پلیس برای ۱۰ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد سامانه ثبت تخلف عبور و مرور، ۲ سامانه در محور بجنورد - شیروان، یک سامانه در محور بجنورد - آشخانه، یک سامانه در محور آشخانه - چمن بید، یک سامانه در محور چمن بید -جنگل گلستان، ۳ سامانه در سه راهی چمن بید به گرمه و ۲ سامانه در دوراهی پیش قلعه به سمت راز و جرگلان نصب و راه اندازی شده است.

وی افزود: با اخذ کد پلیس برای سامانه های مذکور، سرعت غیر مجاز (لحظه ای و متوسط) وسایل نقلیه عبوری، ثبت و برای اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می شود.

مشتری اظهار کرد: ۴۰ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور، تمامی محورهای مواصلاتی خراسان شمالی را پوشش داده است.

به گفته این مقام مسئول، سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور به منظور مدیریت سرعت وسایل نقلیه در راه های اصلی و شریانی نصب می شود که مهمترین مزایای آن کاهش شدت تصادفات است.

وی در ادامه از ثبت ماهانه ۴۹ هزار تخلف سرعت به طور میانگین در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته ۴۴۱ هزار تخلف سرعت توسط دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از وسایل نقلیه عبوری از محورهای خراسان شمالی سرعت غیرمجاز و ۰.۷ درصد سبقت غیرمجاز داشته اند، افزود: ۱۳ درصد از وسایل نقلیه ای که طی این مدت در استان تردد کردند تخلف فاصله غیرمجاز داشته اند.

انتهای پیام

نظر شما