شناسهٔ خبر: 58611504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت دهه فجر؛

عملیات بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ پایان یافت

شهرکرد- ایرنا- عملیات بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله شهرستان کوهرنگ روز دوشنبه در آیینی با حضور سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه استانداری چهارمحال و بختیاری پایان یافت و طرح بازسازی رونمایی و بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: عملیات بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله در قالب یک پروژه کلان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در قالب آن ۴۹۶ واحد نیازمند احداث، بازسازی و سه هزار و ۱۰۰ واحد تعمیر شد.

فرشید ریاحی سامانی افزود: همچنین برای سه هزار و ۲۰۰ خانوار آسیب‌دیده تسهیلات معیشتی پرداخت و ۳۲۱ واحد جایگاه دام احداث شد.

وی همکاری و انسجام دستگاه‌های اجرایی در مشارکت برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این عملیات بیش از ۹۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین از بهره‌برداری پنج طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۲ میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومان به طور مساوی بین این روستاها توزیع شده است.

ریاحی سامانی افزود: افتتاح ۹۳ طرح هادی روستایی با اعتبار چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان از مهمترین طرح‌های دهه فجر استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات طرح نهضت ملی مسکن شهر سامان با سرمایه‌گذاری ۱۰۲ میلیارد تومان و افتتاح ۱۰۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن در دهه فجر است.

به گزارش ایرنا،۱۲ مهر ۱۴۰۰ با وقوع زلزله در استان چهارمحال و بختیاری تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ آسیب دید.

به دنبال آن مسوولان کشوری از جمله رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بارها به این منطقه سفر کرد و روند بازسازی مناطق زلزله‌زده را از نزدیک مورد بررسی قرار دارد و در سفر رییس‌جمهور به استان نیز تاکید شد تا روند بازسازی این مناطق سرعت بیشتری به خود گیرد.

مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما