شناسهٔ خبر: 58611503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار همدان:

برای توسعه گلخانه‌های همدان ۱۶۰ هکتار تغییر کاربری در حال انجام است

شهره اکبری

استاندار همدان از اختصاص ۳۱۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به شهرستان درگزین خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری برای توسعه گلخانه‌های استان ۱۶۰ هکتار تغییر کاربری در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی‌فرزاد دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه در شورای اداری شهرستان درگزین، اظهار کرد: جذب حداکثری این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر برای شهرستان درگزین نشان از اتحاد و برنامه‌ریزی متقن تمامی مسئولان استان و شهرستان دارد.

وی میزان اعتبارات اختصاص داده شده به استان همدان از محل اعتبارات سفر را ۱۴ هزار میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: پیگیریم از محل اعتبارات سفر متمم هایی نیز به این میزان اعتبار استان افزوده شود.

قاسمی‌فرزاد در ادامه تصریح کرد: در طول ۱۵ سال گذشته تنها ۲۲۰ هکتار گلخانه در سطح استان همدان ایجاد شده در حالیکه امسال به اندازه ۱۵ سال در رابطه با توسعه گلخانه ها در سطح استان دارای برنامه هستیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای توسعه گلخانه‌ها ۱۶۰ هکتار تغییر کاربری در حال انجام است، گفت: به طور متوسط سالانه ۱۰ هکتار در بحث توسعه گلخانه‌ها در سطح استان طی سال های گذشته کار انجام شده اما در سال جاری با اولویت قرار دادن توسعه گلخانه‌ها و کشت گلخانه‌ای ۳۲۰ هکتار گلخانه در شهرستان درگزین کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن افتتاح می‌شود که این گلخانه به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور خواهد بود.

قاسمی‌فرزاد افزایش ۱۰ برابری میزان بهره‌وری، افزایش اشتغال ۱۰ برابری، چهار فصل بودن تولیدات و باکیفیت و استاندارد بودن محصولات را از جمله مزیت های این مجتمع گلخانه‌ای در حال کلنگ زنی برشمرد و تصریح کرد: به طور قطع مزیت های این مجتمع منشأ خوبی برای صادرات محصولات و تولیدات آن پس از بهره‌برداری و راه اندازی این پروژه برخوردار خواهد بود و انقلاب بزرگ اقتصادی خوبی در شهرستان درگزین ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ظرف مدت کمتر از یک سال پیگیری برای ایجاد چنین طرحی در شهرستان درگزین به ثمر رسیده و این طرح آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است ضمن اینکه این پروژه بزرگ گلخانه‌ای ۱.۵ برابر کل گلخانه‌های استان بوده و نمونه آن در غرب کشور وجود ندارد.

استاندار همدان در ادامه با تأکید بر اینکه باید در این طرح بهترین روش ها و با کیفیت ترین سازه ها مورد استفاده قرار گیرد که به بهترین طرح گلخانه ای کشور تبدیل شود، یادآور شد: استفاده از سازه شیشه ای برای احداث این گلخانه از نقش مؤثری در کیفیت محصول، جذب نور و استحکام سازه برخوردار خواهد بود که توجه به چنین مواردی در احداث این مجتمع در شهر کرفس درگزین نقش مؤثری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در هر یک از روستاهای آن حداقل یک پروژه عمرانی در دست اجراست، افزود: دولت سیزدهم همه توان خود را برای عمران و آبادانی کشور و نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده از سال‌های گذشته به کار گرفته است.

فرماندار شهرستان درگزین نیز از ۳۳ پروژه عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، آب، برق، گاز و آسفالت با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم در سطح شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کمیل خواستان با اشاره به اینکه از ۳۳ طرح فوق شهرستان ۳۱ پروژه عمرانی به پروژه های قابل افتتاح و دو طرح به پروژه های قابل کلنگ زنی اختصاص دارد، اضافه کرد: در این ایام ۴۰۰ برنامه مختلف اعم از فرهنگی، هنری، ورزشی و پروژه‌های عمرانی برای شهرستان پیش بینی شده که این برنامه‌ها در حال برگزاری است.

وی همچنین از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی راهدارخانه شهرستان در شاهنجرین در دهه فجر خبر داد و یادآور شد: احداث راهدارخانه در شهرستان یک ضرورت بود که امیدواریم با احداث آن روند خدمات رسانی به خودروهای عبوری بهبود یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین یادآور شد: در دهه فجر پارک هشت هکتاری شهر قروه نیز کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در این ارتباط اعتبار لازم از محل اعتبارات شهرداری‌ و تملک دارایی برای این طرح درنظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به افتتاح طرح آبخیزداری با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان در روستای حکان در دهه فجر، گفت: در مجموع از ۴۰ اداره، ۲۴ اداره و دستگاه در شهرستان مستقر هستند که از این تعداد ۱۰ اداره طی یک سال گذشته در شهرستان مستقر شده است.

انتهای پیام

نظر شما