شناسهٔ خبر: 58611489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با اجرای طرح‌های سردهنه سازی

پایداری آب کشاورزی در رودخانه سفیدرود رودبار

مدیر امور آب شهرستان رودبار از اجرای ۴ طرح سردهنه سازی و کف بندی با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار بر روی مسیر رودخانه سفیدرود در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

پایداری آب کشاورزی با اجرای طرح‌های سردهنه سازی رودخانه سفیدرودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ افشین جارچی گفت: طرح ساخت کف بند و سردهنه سفیدرود در مناطق اسطلخ جان و جمشید آباد رودبار با حدود ۱۱ میلیارد تومان با حضور مسئولان و نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی در دهه فجر امسال آغاز شد.

وی هدف از ساخت سردهنه و کف بند در مسیر رودخانه سفیدرود در شهرستان رودبار را تامین پایدار آب کشاورزی این شهرستان اعلام کرد و افزود: همچنین به صورت همزمان اجرای طرح‌های کف بند و سردهنه رودخانه سفیدرود در بلوکات با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، مقسم و سردهنه منطقه نصفی رودخان با ۳ میلیارد تومان و بازسازی سردهنه رودآباد با ۲ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

مدیر امور آب شهرستان رودبار گفت: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۲۶ میلیارد تومان از محل بند ز تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ شرکت آب منطقه‌ای گیلان هزینه می‌شود.

افشین جارچی افزود: با اجرای طرح‌های سردهنه سازی و کف بندی در شهرستان رودبار ، از تخریب این سازه‌های مهم هنگام سیلاب رودخانه سفیدرود به ویژه در فصل کشاورزی جلوگیری شده و و با کم شدن سرعت، آب وارد شالیزار‌های این شهرستان می‌شود.

نظر شما