شناسهٔ خبر: 58611285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محبی: سه قوه در شفافیت و قانونمندی پاسخگوی خواسته های مردم باشند

اعظم سندگل

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر سه قوه در شفافیت و قانونمندی باید پاسخگوی خواسته های بحق مردم باشند، گفت: خواسته مردم از مسئولان تسهیل امور، اهتمام بر حل مشکلات معیشتی، شفافیت و تلاش مجاهدانه و تدبیر مسئولانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بهروز محبی نجم آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (17 بهمن) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب هایی است که از نخسیتین روزهای تشکیل آماج حملات گسترده و هماهنگ از سوی قدرت های مسلط عالم بود. این انقلاب و نظام اسلامی مقتدر است از آن رو که ریشه های مستحکم آن بر اصولی عمیق گره خورده است و در حوادث و تندبادها او را استوار نگه می دارد.

وی افزود: مدافعان انقلاب اسلامی زنان و مردان شریفی اهل مجاهدت، مقاومت و بصیرت هستند. اندیشمندانش نیز در دانش و علم پیشتازند و مرز دانش را در بسیاری از رشته ها به تصرف خویش درآورده اند. ایران امروز ایران مستقل و قوی است و این همان خصوصیت بی بدیلی است که جبهه بدویت مدرن را عصبانی کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یادآور شد: این انقلاب و نظام اسلامی مظلوم است و شهادت مدال مظلومیت و مایه قوام نظام اسلامی است و افشاگر جریان فتنه گری است که نظام اسلامی را به خشونت سیستماتیک و فساد فراگیر متهم می کند.

محبی با بیان اینکه جبهه جاهلیت مدرن با ابزار خشونت و حیله گری می کوشد مشکلات و نقاط ضعف حاکمیت را برجسته سازی کرده و نقاط قوت جهانی او را کتمان کند، عنوان کرد: این جبهه می کوشد نفرت عمومی را در جامعه تزریق کرده و چندگانگی را در اجتماع القاء نماید.

وی گفت: اکنون روی سخن من با حاکمان آمریکای جنایتکار که مظهر غارت قانونمند و رکورددار قتل عام زنان و کودکان و بیشترین حجم جنایت است، اروپای بداندیش که هر سو شیطان بزرگ می خواهد طی طریق می کند و در برجام و حوادث اخیر اوج بدعهدی و کینه را به نمایش گذاشت و همچنین با رژیم های مرتجعی که سال‌هاست زیر یوغ فراعنه دوران روزگار می گذرانند نیست بلکه، روی سخنم با باقیانی است که از سیاست تساهلی نظام اسلامی استفاده می کنند و با خبرسازی جهت دار و نقد می کوشند تا شعله های خاموش اغتشاش را با جلوه کمبودها در فضای اقتصادی  و معیشت و سوداگری های هدایت شده پیوند دهند. روی سخنم با کسانی است که ادعای پذیرش قانون اساسی و خط امام را دارند اما در مقابل مهمترین توصیه شهیدان یعنی حجاب و عفاف از تقبیح هنجارشکنی ها اکراه دارند. آیا زمان آن نرسیده است که به قانون اساسی و شعارهای اصیل انقلاب برگردیم؟ عنوان کرد: این آزمون و خطا تا کی؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید به خاطر بسپاریم قدرتی که با اراده مردم شکل می گیرد هرگز با اراده بیگانه دچار تزلزل نمی شود. جمهوری اسلامی فرصت منحصر بفردی است که بر کلمه توحید و توحید کلمه متکی است و هرگز مسائل آن را نمی توان در هندسه ای غیر از آن حل کرد. ملت ایران اسلامی اعتراض و نقدهای خود را با منطق و رعایت قانون ابراز و مطالبه گری منصفانه می کنند و پاسخگویی و پیگیری وظیفه ذاتی حاکمیت است. هر سه قوه در شفافیت و قانونمندی باید پاسخگوی خواسته های بحق مردم باشند. همه جریان ها و احزاب سیاسی باید اعتقاد داشته باشند که مردم این سرزمین در دفاع از شعارهای انقلاب از مردم عهد رسول الله (ص) و امیر مومنان (ع) بهترند و شایسته عالی ترین خدمات هستند.

محبی با بیان اینکه مردم ایران هیچ گاه امام (ره) و رهبر و مقتدای خود را تنها نگداشتند، تاکید کرد: خواسته این مردم از مسئولان تسهیل امور، اهتمام بر حل مشکلات معیشتی، اصلاح فرایندهای خدمت، سرعت در حل مساله، پاکدستی، شفافیت و تلاش مجاهدانه و تدبیر مسئولانه است. مجلس و دولت باید در تصویب و اجرای قوانینی که درستکاران را عزت و منحرفان را ذلت می بخشد و مبارزه با فقر فرهنگی را در سرلوحه خود قرار داده است، اهتمام داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان از مقام رهبری به خاطر عفو گسترده عمومی تشکر کرد و گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم به دو آرزوی دیرینه دیار سربداران که ایجاد استان سربداران و اتمام پروژه ریلی است جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام

نظر شما