شناسهٔ خبر: 58610640 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرد و خاک پریدر در فضای مجازی؛ از باند بازی در فدراسیون شطرنج تا دریافتی‌های علی‌الحساب

تهران- ایرنا- نایب رییس فدراسیون شطرنج با انتشار چند رشته استوری در فضای مجازی نسبت به اتفاقات فدراسیون شطرنج واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اتفاقات پیرامون فدراسیون شطرنج در چند ماه گذشته موجب انتقادات فراوانی از مدیریت کنونی این رشته شده است مدیریتی که بنا به اذعان کارشناسان از خانواده این رشته نیست بلکه با انتصابات خاص در فدراسیون موجب شکل‌گیری مشکلاتی در این فدراسیون شده است. یکی از پیشکسوتانی که زبان به نقد ریاست فدراسیون شطرنج گشوده شادی پریدر نایب رییس این فدراسیون است.

پریدر که یکی از حامیان اصلی حسن تامینی در مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج بود اکنون نسبت به انتصابات رییس فدراسیون اعتراض دارد و مهره‌چینی تامینی در فدراسیون را باند گیلانی‌ها برای فتح تهران تعریف کرده است. تامینی از استان گیلان و به عنوان نماینده مردم رشت در مجلس نهم حضور داشت. بنا به اعلام پریدر از هفت عضو هیات رییسه فدراسیون چهار عضو از استان گیلان انتخاب شده و شماری از پست‌های دیگر نیز در دست نزدیکان رییس فدراسیون است.

پریدر که خود از استان مرکزی است نوشت: من شعارهایی برای مبارزه با مافیا را در پیش از انتخابات طرح کردم که برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون بود اما اکنون در جایگاه نایب رییسی هستم و مسوولیتی تمام کارها با رییس فدراسیون است و اساسنامه نیز این مهم را تایید می‌کند.

گرد و خاک پریدر در فضای مجازی؛ باند گیلانی‌ها به دنبال فتح تهران هستند

بحث مالی و اعزام‌ها از دیگر مشکلاتی است که پریدر در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داده است. او با بیان اینکه بلیط اعزام ورزشکار به مسابقات اندونزی ۱۵ میلیون تومان بوده نوشت: فدراسیون از خانواده‌ها بابت اعزام ورزشکار به اندونزی مبلغی در حدود ۴۸ میلیون تومان دریافت کرده و هنوز مابه‌التفاوت این مبلغ به حساب افراد اعزامی واریز نشده است.

گرد و خاک پریدر در فضای مجازی؛ باند گیلانی‌ها به دنبال فتح تهران هستند

پریدر در ادامه به اعزام ورزشکاران به سریلانکا اشاره داشته و نوشته قرار بود ابتدا ۱۶ میلون هزینه اعزام این سفر باشد که آن را به ۲۵ میلیون رساندند و در نهایت ۴۰ میلیون نیز از خانواده ها به صورت علی‌الحساب گرفته شد و هنوز مابه‌التفاوت آن پرداخت نشده است. برای پرداخت این هزینه این ۲ سفر شماره یک نفر اعلام شده و آن نیز خاطره عزیزی مسوول روابط بین‌الملل فدراسیون است.

افشاگری‌های مالی پریدر تنها به این ۲ سفر ختم نشد بلکه وی شبهه هایی درباره هزینه سفر به گرجستان را نیز مطرح کرده است.

گرد و خاک پریدر در فضای مجازی؛ باند گیلانی‌ها به دنبال فتح تهران هستند

البته پریدر در ادامه گریزی هم به فعالیت‌های خاطره عزیزی در فدراسیون زد و نوشت: عزیزی که پست روابط بین‌الملل فدراسیون را در اختیار دارد و باید در جلسات مهم وزارت ورزش باشد به خاطر آنکه راهش دور است غایب این جلسات به شمار می‌رود. البته ایمیل‌های مهم فدراسیون دست ایشان است چون در باند گیلانی‌های فدراسیون جا گرفته است.

پریدر حتی به سن اعزام ورزشکاران اشاره و نوشت: هزینه بلیط افراد زیر ۱۲ سال در دنیا نیم بها است. در ادامه افاشگری‌های نایب رییس فدراسیون شطرنج آمده است: من از ابتدا با گرفتن پول از خانواده‌ها مشکل داشتم و از آنجا که بازرش محترم فدراسیون بی‌خیال شده من مجبور به اطلاع‌رسانی در این زمینه شدم.

گرد و خاک پریدر در فضای مجازی؛ باند گیلانی‌ها به دنبال فتح تهران هستند

نظر شما