شناسهٔ خبر: 58604300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعتصاب بزرگ کارمندان بخش سلامت در انگلیس

در ادامه موج روزافزون اعتراضات علیه بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس، کارمندان بخش بهداشت و درمان این کشور قرار است بزرگترین اعتصاب تاریخ خود را به اجرا بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، انگلیس با بزرگترین اعتصاب کارمندان بخش بهداشت و درمان در تاریخ این کشور در روز دوشنبه مواجه است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ده‌ها هزار نفر از پرستاران و کارمندان بخش آمبولانس در انگلیس قرار است در ادامه اعتراضشان به نادیده گرفتن مطالبات شغلی خود از سوی دولت لندن در اعتصاب بزرگ روز دوشنبه شرکت کنند که می‌تواند بیش از پیش به مشکلات و اختلالات قبلی در نظام سلامت انگلیس بیفزاید.

از اواخر سال گذشته میلادی، کارمندان آمولانس و پرستارهای انگلیسی به دفعات اعتصاب‌هایی را در اعتراض به شرایط کاری و وضعیت حقوق‌های خود به اجرا گذاشتند اما اعتصاب بزرگ فردا که مشترکا از سوی هر دو گروه و در سراسر انگلیس به اجرا در می‌آید قرار است بزرگترین اعتصاب کارمندان سرویس سلامت ملی انگلیس در تاریخ 75 ساله این سازمان را رقم بزند.

«استفن پاویس»، مدیر پزشکی ملی در سرویس سلامت ملی انگلیس گفت، موج اعتصاب کارمندان این سازمان در هفته جاری که شامل اعتصابی از سوی پزشکان فیزیوتراپی در روز پنجشنبه نیز می‌شود به احتمال زیاد مختل‌کننده ترین اعتصابی که تا کنون به اجرا در آمده، خواهد بود.

کارمندان بخش بهداشت و درمان انگلیس خواستار دریافت حقوقی متناسب با بدترین تورم چهار دهه اخیر در این کشور شده‌اند اما دولت لندن اعلام کرده، چنین افزایش حقوقی مقرون به صرفه نیست و باعث افزایش بیشتر قیمت‌‌ها و متقابلا بالا رفتن نرخ بهره و رهن می‌شود.

از تابستان سال گذشته حدود 500 هزار کارمند در انگلیس که بسیاری متعلق به بخش دولتی بوده‌اند دست به اجرای اعتصابات در اعتراض به وضعیت اقتصادی زده‌اند و ادامه این اعتصاب‌ها موجب وارد آمدن فشار فزاینده به «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس برای حل اختلافات و جلوگیری از اختلال در خدمات عمومی همچون خدمات حمل‌ونقل ریلی و مدارس شده‌ است.

«گرنت شپس»، وزیر بازرگانی انگلیس در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» در پاسخ به این سوال که آیا اعتصاب‌ها می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد گفت، به دلیل فقدان همکاری بین سرویس‌های پشتیبان همچون ارتش و کارمندان اعتصاب کننده «نگران بروز خطرات جانی است.»

«شارون گراهام»، رهبر اتحادیه «یونایت»، از اتحادیه‌های نماینده کارمندان بخش بهداشت و درمان انگلیس، به شبکه «بی.بی.سی» در روز یکشنبه گفت، می‌خواهد ریشی سوناک شخصا به پای میز مذاکره بیاید و دولت او را متهم به دروغگویی درباره کارمندان بخش آمبولانس در انگلیس کرد.

او در واکنش به صحبت‌های وزیر بازرگانی دولت سوناک گفت: «این دولت سوناک است که دارد جان مردم را به خطر می‌اندازد.»

در ماه‌های اخیر خدمات سرویس سلامت ملی انگلیس به دلیل اعتصابات و مشکلات دیگر تحت فشار شدیدی قرار گرفته به نحوی که میلیون‌ها بیمار در فهرست‌های انتظار طولانی برای انجام عملهای جراحی هستند وهر ماه هزاران نفر از دریافت مراقبت‌های فوری اورژانس باز می‌مانند.

هزاران کارمند بخش آمبولانس انگلیس که از اعضای دو اتحادیه تجاری «یونایت» و «جی‌ام‌بی» هستند نیز قرار است در اعتصاب روز دوشنبه در اعتراض به حقوقشان شرکت کنند. هر دو اتحادیه گفته‌اند دور اخیر اعتراضاتشان در چند روز اجرا می‌شود.

ریشی سوناک چند روز پیش گفت، «خیلی دوست دارد یک افزایش حقوق عظیم به پرستاران بدهد» اما دولت او با انتخاب های سختی روبرو است و باید هزینه‌های سرویس سلامت ملی انگلیس را در بخش‌های دیگر همچون تامین تجهیزات پزشکی و آمبولانس تامین کند.

برچسب‌ها:

نظر شما