شناسهٔ خبر: 58603898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

۴۴ سال افتخار/ یادداشت

فجر انقلاب؛ ۴۴ سال ایستادگی، استقامت و خودکفایی یک ملت

امروز ایران اسلامی در سایه ولایت و رهبری خلف صالح پیرجماران، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال مقاومت و خودباوری با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی بر اوج قله‌های اعتلا و شکوفایی قرار دارد و در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده است.

صاحب‌خبر -

فجر انقلاب؛ ۴۴ سال ایستادگی، استقامت و خودکفایی یک ملتگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ لیلا لیمویی؛ امام خمینی (ره) از سیزده آبان سال ۱۳۴۲ تا دوازده بهمن سال ۱۳۵۷ یعنی حدود چهارده سال در تبعید به سر برد و در سال ۱۳۴۳ ابتدا به ترکیه و پس از مدتی به عراق تبعید شد، وقتی امام (ره) را به ترکیه تبعید می‌کردند، شاه و آمریکا هیچ‌گاه پیش‌بینی نمی‌کردند که او روزی پیروزمندانه به ایران باز گردد و رژیم شاهنشاهی را از بن برکند.

امام خمینی (ره) در میان استقبال بی‌نظیر مردم و پس از تحمل نزدیک به ۱۴ سال دوری از وطن در ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه صبح ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی به میهن بازگشتند و این بازگشت امیدی تازه در میان ملت ایجاد کرد و سبب شد تا در ۲۲ بهمن همان سال با تکیه بر قدرت منسجم مردمی و هدایتگری نهضت انقلاب به پیروزی برسد.

انقلاب اسلامی یکی از خاص‌ترین و شاید تکرار ناپذیرترین انقلاب‌هایی است که جهان به خود دیده است؛ انقلابی از بطن یک جامعه و به خواست آنان و با هدایت و رهبری انسانی شجاع و آزاده شکل گرفت و در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود بالنده و مقتدر چون کوه استوار درمسیر تحقق آرمان‌های والای بشریت گام برمی‌دارد.

انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، با تکیه ‌بر ازخودگذشتگی و شهامت و خون جوانان وطن، اراده پولادین ملت و الهام گرفتن از نهضت عاشورا شکل گرفت و مردمان ایران‌ زمین برای تحقق آرمان‌هایشان با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به میدان گذاشتند و لحظه‌ای از خواسته خود عقب‌نشینی نکردند.

پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که دامن افق‌ها را روشن و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نورباران کرد، و چه زیبا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است، در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند بشمار می‌رود».

امروز ایران اسلامی در سایه ولایت و رهبری خلف صالح پیرجماران، رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال مقاومت و خودباوری با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی بر اوج قله‌های اعتلا و شکوفایی قرار دارد و در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده است.

دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد؛ بخش زیربنایی مثل تحول در ماهیت دینی، دستاوردهای اساسی همانند قدرت دفاعی، دستاوردهای منطقه‌ای که احیای اسلام به عنوان یک مکتب پویا و بالنده، پدیداری اندیشه مقاومت، بیداری اسلامی و دستاوردهای بین‌المللی از جمله تأثیرگذاری در اتفاقات منطقه‌ای، پرچمداری اسلام ناب در برابر گرایش‌های انحرافی مثل داعش، مقاومت در برابر استکبار و شکستن ابهت آمریکا در جهان.

طی ۴۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلفی به موفقیت‌های مهمی دست یافته که دشمن تلاش دارد این  مسائل را کوچک و ضعیف به نسل‌های کنونی نشان دهد لذا دشمنان بیش از گذشته با جدیت تمام از طریق رسانه‌ها و جنگ نرم درصدد تخریب جمهوری اسلامی هستند که برای مقابله با آن، دهه فجر فرصت مغتنمی است تا بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک «جهاد تبیینی» دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نسل سوم و چهارم به‌درستی بیان و مورد تحلیل قرار گیرد.

و اما امروز ۴۴ سال از آن طوفان تاریخی می‌گذرد، ۴۴ سال پر از فراز و نشیب اما لبریز از عزت و افتخار و سربلندی و لحظه لحظه آن یادآور حماسه‌آفرینی مردم همیشه استوار ایران اسلامی است، مردم با بصیرت ایران در پایبندی به عهد و پیمان سرآمد روزگار هستند. این مردم قطعاً صدها بهمن را با همین پایداری در ایمان و عمل در کتاب تاریخ انقلاب ورق خواهند زد تا این حرکت الهی به صف صاحب اصلی انقلاب، حضرت مهدی(عج) گره بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما